Ledade sviktande stigbyglar...

Tuvalisan

Trådstartare
har fått tips om att sprengers ledade stigbylar ska vara bra när man har knäproblem (ryttaren :) ) men de kostar ca 1200 kr. nu har jag hittat ett par globusstigbyglar som oxå är ledade för ca 310 kr paret är dessa likvärdiga??? Om inte hur funkar sprengers?

Sv: Ledade sviktande stigbyglar...

Tycker själv att man inte alls kan jämföra billighetsvarianterna med original Sprenger. De har något sk 4-länksystem så de är flexibla i många riktningar. De följer lättare med foten och man trampar automatiskt mer hälen. Det är väldigt skönt för knäna och skall vara bra för spända höfter. Efter att ha ridit i flexande är det svårt att gå tillbaka till vanliga stela.
De är absolut värda sina pengar!!

Har haft Sprenger o har nu den billigare varianten o tycker de fungerar utmärkt, de är juh inte ledade i sidled som Sprenger utan bara fram o bak men de e juh det som är det viktigaste så man lätt kan få ner hälen, tycker de e lika bra stötdämpningsmässigt som Sprenger o mina dåliga knän mår mkt bättre nu! :banana:

Jag tycker absolut att sprenger är värda det de kostar, har två par sprenger och är hel nöjd med dem.

Vet andra som har "kopiorna" och de är inte alls lika bra.

Jag hade satsat på orginalen.

Jag har inte provat spenger stigbyglar, men jag köpte kopior från b*rjes, eftersom de var mycket billigare och jag är fattig student! Men jag tycker dom är kanon bra! Jag har själv knäproblem och nu går det mycket bättre att rida utan att få ont! Så jag kan rekommendera dom iallafall!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
310
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
757
Senast: Åsa A
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka