led-tillskott till "gammal" hund?

Emmahpemma

Trådstartare
Hailee är trött och stel i sina bakben. haserna är det hon har problem med. (enligt vet. skulle hon om hon var häst ha spatt fick jag förklarat för mig)

vad finns för tillskott man kan ge för att hjälpa lederna att hålla sig smidiga? glucosamin o msm? eller finns det något annat?

har gett bara glucosamin en period, men märkte absolut ingen skillnad på hunden, men fick då höra att man ska ge gluco o msm kombinerat för att få effekt?

Hon äter Carrier lamm och ris, och jag kommer inte att byta foder då jag fått gå igenom ett halv helvete för att hitta ett foder hon funkar på..

jag försöker förebygga och hjälpa så mycket som möjligt. lite stöttning upp för trappor, lyfter in i bilen /upp i soffan osv.. lagom motion av rätt sort (inte hoppa, ingen press på att springa fff osv..
Hullet har alltid varit "mer eller mindre för smal",
Finns det något mer jag kan göra för att underlätta?

hon är ju pigg och glad, och busar gärna en stund med valpen, men upp för trappor o hoppa undviker hon...

Hailee blir åtta år i år och är en schäfer. och jaaa, jag börjar inse att vi vandrar mot slutet :cry:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 499
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 580
Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 378
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp