Leasingtagare

martha

Trådstartare
...kollade upp en häst jag var intresserad av för några år sedan, ser att Rättviks KOMMUN är leasingtagare på den hästen....hur kan en kommun leasa en häst...är det hela kommunen då som betalar och hur får man alla med i en sån deal?

Sv: Leasingtagare

Funderade lite... kan det inte vara så att det är travgymnasiet som leasar hästen och det är kommunen som äger gymnasiet? Eller nåt?

Det är Rättviks travgymnasium som leasar den. Gymnasiet ägs av kommunen därav leasingtagaren.

Gymnasiet heter Stiernhööksgymnasiet, eller nått sånt..

fast på vårat hästgymnasiun står det ju lillerud som ägare....inte karlstad kommun

Nää, jag var bara inne på att köpa honom för några år sen och nu kollade jag om han gjort nåt, och då såg jag att kommunen leasar honom, därav frågan ...för jag har aldrig sett att en hel kommun står för en häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
883
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar