D

dalla_4_ever

ja vad är det igentligen?:o vad innebär det på tävlig i lätt klass (D) ??
jag har fattat att det är för barn ;) eftersom det står max 10 år, men skulle som sagt vilja veta vad det innebär!

Sv: Lead Line

meen come on!! 4 som kollat nån måste väll veta mer än mej ;) behöver inget avancerat svar , bara vad det går ut på!! :)

det är en klass där barnen rider på hästen, men man har ledare. de rider runt som en pleasure ungefär, fats bara i skrit och trav, och så brukar de rygga också. Det ser väldigt gulligt ut :D ungarna brukar le upp til öronen

hehe ok då var det vad jag trodde då!!
tack så mkt för att du tog dig tid :)

hej. jag har planer att ställa upp i Leadline All-breeds på April show. men jag har några små frågor...
*måste man ha quarter eller paint?
*Vad skall man ha på sig (både barn & ledeare),
*måste man ha en barn sadel eller måste barnet nå ner till stigbyglarna bara eller behövs inte det heller?

Snälla hjälp mig med detta snarast?!?!

:confused: :crazy:

Jag är inte så bra på detta men du skrev ju all breeds. Det måste ju betyda att man får deltaga oavsett ras.

Whalor skrev:
Jag är inte så bra på detta men du skrev ju all breeds. Det måste ju betyda att man får deltaga oavsett ras.
jo jag tycker ju att det borde vara så... men aqha & apha har så konstiga regler tycker jag så jag vet inte...

Någon som kan hjälpa mig med kläderna & utrustningen???
Barnet måste självklart ha hjälm eller?

Super tacksam för svar!!!

Klassen Lead line regleras inte vad jag vet av några regler, mer än åldern på ryttarna och att hästarna måste ledas. Det är mer ett spännande tillfälle för de lite yngre att komma in på tävlingsbanan och visa upp sig för släkt och vänner på läktarna.

Har aldrig specialstuderat klassen, men några tips jag snappat upp:
Jag tycker det ser extra trevligt ut när handlern (den som leder) och barnet har matchande kläder. Barnet bör ju ha hjälm och då kan hatten hängas i en snodd på ryggen.
Har man barnsadel eller stigbyglar som kan kortas tillräckligt är det ju bara ett plus, men det är inte ovanligt att barnen inte når stigbyglarna, de får hålla i knoppen för hjälp med balans.
Hästarna leds i grimskaft som antingen sitter i bettet eller att grimman behålls på under huvudlaget. Tyglarna håller antingen barnen själva eller också så knyter man fast dem i knoppen.
Hästarna leds i skritt och jog/trav. Uppställning på medellinjen och sedan får alla pris, av någon anledning har det alltid när jag tittat på varit en väldigt svårbedömd klass där alla delar förstaplatsen!:angel:

Det här är min högst personliga reflektion över klassen. Och ja, på April show är det all-breed, dvs alla raser är välkomna!

/Ole:banana:

Oledoledoff skrev:
Klassen Lead line regleras inte vad jag vet av några regler, mer än åldern på ryttarna och att hästarna måste ledas. Det är mer ett spännande tillfälle för de lite yngre att komma in på tävlingsbanan och visa upp sig för släkt och vänner på läktarna.

Har aldrig specialstuderat klassen, men några tips jag snappat upp:
Jag tycker det ser extra trevligt ut när handlern (den som leder) och barnet har matchande kläder. Barnet bör ju ha hjälm och då kan hatten hängas i en snodd på ryggen.
Har man barnsadel eller stigbyglar som kan kortas tillräckligt är det ju bara ett plus, men det är inte ovanligt att barnen inte når stigbyglarna, de får hålla i knoppen för hjälp med balans.
Hästarna leds i grimskaft som antingen sitter i bettet eller att grimman behålls på under huvudlaget. Tyglarna håller antingen barnen själva eller också så knyter man fast dem i knoppen.
Hästarna leds i skritt och jog/trav. Uppställning på medellinjen och sedan får alla pris, av någon anledning har det alltid när jag tittat på varit en väldigt svårbedömd klass där alla delar förstaplatsen!:angel:

Det här är min högst personliga reflektion över klassen. Och ja, på April show är det all-breed, dvs alla raser är välkomna!

/Ole:banana:

Tusen tack för hjälpen... nu är det klart för att skicka in anmälan...:banana:

om barnet har shorta får jag oxå ha det då eller måste jag ha kavaj?? Får barnen ha hatt??

Fanns la inga regler så det är la ingen som kan säga nått men det känns ju fel å komma in annorlunda jämfört med alla andra...

Jaja tusen tack ännu en gång!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 752
Senast: Ninnurur
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 343
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 442
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar