_Skifting_

Trådstartare
Har någon filmer, bilder och/eller skriftligt förklaring på dessa program?
Om man tittar på stallbacken.se så är där en knepig grej i LD:4 programmet..
Är det ryggning som är med?? *förvirrad*
vad krävs det för typ av samling??
Har inte tävlat på typ 2½-3 år...
Vad ska jag tänka på??
Packa med osv...
snälla hjälp mig!!!

Sv: Ld:4-LC:2

kollade precis på programmet,.. ¨
och jag kan inte förstå vad de är du inte förstår?

där de står 5 steg? (det är iaf ryggning)

mellanskritt- ryggning- arbetstrav

Det lättaste programmet som används från lokal tävling och uppåt är väl LC:1?
Har jag missförstått det hela om jag säger att LD-programmen är för handikappklasser?

jag tror inte du behöver någon större samling, utan bara en vanlig grund form.

packnings lista är väl det du känner att du kommer ha användning. sjuklåda kna vara bra och ett par xtra stigläder och tyglar

kollade precis på programmet,.. ¨
och jag kan inte förstå vad de är du inte förstår?

där de står 5 steg? (det är iaf ryggning)

mellanskritt- ryggning- arbetstrav

Det var det med 5 steg.. kunde inte läsa vad det stod.. anade att det var ryggning det handlade om, men ville vara säker.. Tack så mycket för svaret

detta är inte lokal tävling.. det är nordsvenska hästen i skåne distrikt som annardnar en dressyrtävling för nordsvenskar den 29/9 i Osby ridhus..
har heller aldrig hört talas om att man kan starta i LD någon annan stans sådär...
Men detta är bara för att visa att man kan ha dom till något annat oxå..

jag tror inte du behöver någon större samling, utan bara en vanlig grund form.

packnings lista är väl det du känner att du kommer ha användning. sjuklåda kna vara bra och ett par xtra stigläder och tyglar

okej...
Räcker denna??
Han har lite svårt för att hålla samma position på nacken än, muskulaturen ä under uppbyggnad... :p

http://www.pixbox.se/pic_show_id12784577.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id12784579.html

ingen som har film på en LC då??

Lätt D-klasserna används enligt vår lägerinstruktör (HANDIKAPPRIDLÄGER), från teorin idag, både till handikappklasser och MÄRKEStagning. Men kan också givetvis användas till inofficiella tävlingar och uppvisningar.

Jag ska själv rida Lätt D:2 på fredag, bara som ren programträningsridning, för vår lägerinstruktör, som är domaraspirant sen ett och ett halvt år tillbaka och själv tävlar Svår Dressyr.

Lätt D-klasserna används enligt vår lägerinstruktör (HANDIKAPPRIDLÄGER), från teorin idag, både till handikappklasser och MÄRKEStagning. Men kan också givetvis användas till inofficiella tävlingar och uppvisningar.

Jag ska själv rida Lätt D:2 på fredag, bara som ren programträningsridning, för vår lägerinstruktör, som är domaraspirant sen ett och ett halvt år tillbaka och själv tävlar Svår Dressyr.

okej..å får du lägga upp bilder osv. efteråt så man kan se juh...
verkar den svår ??

skulle vilja ha den lite mer bärande, hamnar lite lågt.

men du är iaf en bar bit på väg:)

skulle vilja ha den lite mer bärande, hamnar lite lågt.

men du är iaf en bar bit på väg:)

Jobbar för fullt på det, men vill ha baken med mig säkert först.. han har inte bärigheten och muskulaturen äär riktigt.. Jag har ridit honom regelbundet ca 3-6ggr i veckan i snart 4 månader nu och han var bara riden 3-4ggr innan, så det går fort frammåt tycker jag...
Ibland när han fukuser till 100% på mig, så kommer nacken upp lite, nosen fram och det känns nästan som om man sitter och rider på bakbenen på honom.. då e han en dröööööm.. (förutom att han får så mycket rygg att han liksom "knuffar" en ur sadeln då....)

Har nog tyvärr ingen fotograf...

Men nej, Lätt D:2'an verkar inte så avancerad rörelsemässigt. Arbetstrav, mellanskritt, fri skritt och mellantrav på diagonalerna, två halter, förutom hälsningshalterna, varav en halt ska åtföljas av ryggning 3-4 steg och så en 10-12 meters volt i vardera varvet...

I Lätt D-klasserna, är det ingen direkt form av "samling", utan där är det nog mer tanke grundform hos hästen och ryttarens rätta inverkan, som är det viktigaste. Så noggranna vägar, ett glatt leende och rodnande kinder :o, när det blir galoppombyte i mellantraven... *harkel*

Jag tävlade med min förra häst i en Ld:4. Det var på en tävling enbart för varm-och kallblodiga travare. Viktigaste i programmet är kanske inte formen utan att rida ordentliga och nogranna vägar, det kan du vinna mycket på! Sedan kan det ju vara väldigt skiftande "kvalitet" på hästarna på en sådan typ av tävling och det är klart att den som går "trevligast" oftast får högst poäng.

Jätteskoj är det i alla fall att komma i väg på tävling! Lycka till!

Har nog tyvärr ingen fotograf...

Men nej, Lätt D:2'an verkar inte så avancerad rörelsemässigt. Arbetstrav, mellanskritt, fri skritt och mellantrav på diagonalerna, två halter, förutom hälsningshalterna, varav en halt ska åtföljas av ryggning 3-4 steg och så en 10-12 meters volt i vardera varvet...

I Lätt D-klasserna, är det ingen direkt form av "samling", utan där är det nog mer tanke grundform hos hästen och ryttarens rätta inverkan, som är det viktigaste. Så noggranna vägar, ett glatt leende och rodnande kinder :o, när det blir galoppombyte i mellantraven... *harkel*

hahaha...
Joo... Men jag är ju såååååååå nervös... Har för det första inte tävlat på typ 3 år, så det känns som man har glömt ALLT typ.. och sen för det andra så är det ju nordis (inget illa menat, men dom är ju inte derekt menade som "krumelurhästar")... j*vla tur att det är enbart nordisar där..
Tror du/ni han hade orkat båda klasserna?? Mest mentalt??
Han är ju van vid att vara lite överallt på diverse tillställningar, men då har han ju varit ihopkopplad med Felix i Parkörning...

Jag tävlade med min förra häst i en Ld:4. Det var på en tävling enbart för varm-och kallblodiga travare. Viktigaste i programmet är kanske inte formen utan att rida ordentliga och nogranna vägar, det kan du vinna mycket på! Sedan kan det ju vara väldigt skiftande "kvalitet" på hästarna på en sådan typ av tävling och det är klart att den som går "trevligast" oftast får högst poäng.

Jätteskoj är det i alla fall att komma i väg på tävling! Lycka till!

hahah...
Okej... Är ju inte van vid att det inte måste vara bra samling.. har ju tidigare tävlat upp till LA och deb. MsV, med förra hästen...
Haha.. prydliga vägar?? Han e LIVRÄDD för staketet och han har aldrig varit inne i ett ridhus...
Kan bli spännande att se... Ingen av er som ska dit??

hmm.. kom att tänka på en sak..
Jag rider ju på odelat med fasta ringar, eller oledat bett som det kke heter...
Man får ju inte tävla dress. med det.. Men nu trivs inte någon av dom på vanligt 2 eller 3-delat...
Men jag har ett ledat kulbett (tror det heter så, liksom kulor som är sammankopplade med öglor) och rörliga ringar..
Får jag tävla på DET då??
Har enbart ridit hästar som gått bra på antingen 2 eller 3-delat, så har aldrig haft det problemet innan.. *suck*

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 738
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka