J

jessie90

Den 3 december ska jag tävla i dressyr för första gången. Jag sk atävla i LC:1. Har ni några dressyr tips som man kan tänka på inne på banan?
Hur gick det när ni tävlade ?

Sv: Lc:1

Nu tävlar jag inte själv men vet att i låga klasser är det viktigt att rida korrekta vägar, tänk på att rida ut i hörnen och rida korrekta vägar så tjänar du poäng. Lycka till!:)

Rid bra vägar, rid mjukt och var glad! När du ökar, även om du inte får superökning, så minska ordentligt så ser det ut som att den var helt ok ändå :p och minska innan du kommer ut på spåret igen, de tre sista stegen liksom.

Hästen skall vara på tygeln, arbeta taktmässigt och svara för dina hjälper. Nogranna vägar och röresler utförda på rätta ställena, som redan några andra sagt.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
573
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 413
Senast: hhere
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka