Z

zenta

Sitter och läser igenom programmet för lb:0 och blir lite fundersam: Det står så här CH arbetstrav HEK förlängd steglängd hur gör man då rider typ mellantrav eller? likaså i galoppen EKAF arbetsgalopp FBM förlängd språnglängd. rider man fortare eller ska bara stegen och sprången vara längre?:confused:

Sv: lb:0

För att göra det enklare för dig, tänk mellantrav.. tryck inte i fööör mycker utan sitt till och låt din häst sträcka lite extra på sig bara. Se till att du visar skillnad så att när du kommer fram till F så tar du tillbaks från "mellantraven" till arbetstraven, så att det inte blir från arbetstrav till "symaskinstrav" :D.

Arbetstrav, mellantrav, ökad trav.. förlängd steglängd kan man putta in mellan arbetstrav och mellantrav :)

Samma sak i galoppen, se till att visa, inte rusa men känn.. i magen.. långa bäriga språng :)

Sv: lb:0

det ÄR mellantrav(: det står bara "förlängd steglängd" för att det är alldeles för vanligt att folk (oftast barn) rider på för fort och därför tappar takten;)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Dressyr Jag ska tävla LB:1 och läser i programmet att man ska rida en snett igenom i trav med ökad steglängd och sedan en i mellantrav. Vad är...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka