Equilina
Trådstartare
Jag har anmält mig till min och hästens andra start i dressyr (den första var för ett år sedan), vi är egentligen ett hoppekipage men lite dressyr är aldrig fel! Jag har anmält oss till en LC:2, inte mitt favoritprogram men det som passade oss bäst av vad som fanns att välja på aktuell helg och ett lagom nybörjarprogram. Dock tappade jag lite sugen när jag kollade in en del av konkurrensen, bland ca 15 anmälda finns flera hästar som gått LA-MSV hyfsat nyligen på över 60%, en gick LA:3 på över 65% så sent som i helgen! En häst har bara gjort ett par starter, samtliga i LC och en bra bit över 70%. Är det bara jag som tycker att LC- och även de ”lägsta” LB-programmen ska vara till för de som faktiskt ligger på den nivån? Är det inte dags att kliva upp ett, eller ett par, snäpp om man ligger stadigt på +70%?
För mig känns det ganska tråkigt, en bra dag kan vi nog skrapa ihop en 65% men det räcker ju ingenstans med det motståndet! Visst handlar tävlandet om mer än placeringar, men det här känns lite orättvist.
Vad tycker ni?
För mig känns det ganska tråkigt, en bra dag kan vi nog skrapa ihop en 65% men det räcker ju ingenstans med det motståndet! Visst handlar tävlandet om mer än placeringar, men det här känns lite orättvist.
Vad tycker ni?