lätt transport med stor lastvikt

vinkelina

Trådstartare
min bil får dra 1800 kg. Funderar på en två hästars transport som man faktisk KAN lasta två normalstora hästar i (500kg+) i och som man ändå får dra lagligt.

Så vilka transporter har en egenvikt på MAX 800 kg och lastvikt på minst 1000 kg

Sv: lätt transport med stor lastvikt

Vi har tjänstevikt på 840 kg och totalvikt 2100 kg. Boj Classic med sadelkammare och garderob. Kolla på modellerna utan sadelkammare och garderob, de borde komma ner i tjänstevikt men upp i lastvikt.

Sv: lätt transport med stor lastvikt

Tackar. De flesta transporter jag tittat på är "två hästars" om hästarna är mycket anorektiska och väger 250 kg styck.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: MissFideli
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag spånar lite på det här med hästtransporter. Jag har tillgång till hästtransport hos stallägaren för akuta resor eller kortvariga... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 275
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI