Lätt att få hästskötarjobb utan utbildning?

Q

Qpa

Snart tar grundskolan slut och funderar på framtiden. Går antagligen gymnasiet, men efter det skulle jag vilja åka utomlands och jobba som hästskötare nåt år. Är det lätt att få ett någorlunda hyggligt hästskötarjobb utan utbildning? Vilka erfarenheter/utbildningar krävs?

Sv: Lätt att få hästskötarjobb utan utbildning?

Har du mkt hästerfarenhet är det nog ganska lätt att få hästskötarjobb.
Visst är det lättare om man gått hästgymnasie lr liknande men ett stort hästintresse är nog det viktigaste.
Sen ställer ju olika arbetsgivare olika krav, och man bör nog kunna endel för att söka ett jobb.

Däremot är det väldigt svårt att få vita jobb med en hyfsad lön, så du tänker på det.

Sv: Lätt att få hästskötarjobb utan utbildning?

Som sagt ska du se till att ha koll på löner & försäkringar, men är du villig att jobba för skitlön mot att du tex är lärling & får mat & boende + fickpeng(naturligtvis ska dessa pengar vara vita & om du tex får 3000/mån så har arbetsgivaren lagt ut ca 9000 eller mer på dessa pengar men jag vet inte hur skattereglerna är utomlands).

Tyvärr tror jag mest det handlar om just lärlingsplatser & inte rena jobb.
Men det är ganska lätt att få jobb utomlands, iaf från vad jag hört.
Har själv blivit erbjuden jobb både på Island, i England, Spanien osv, även om jag sedan ångrat mej & inte åkt pga att jag inte haft ngn som tagit hand om mina egna hästar.

Men som sagt, det är en erfarenhet rikare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka