@SaraMara Tack för tipset! Skriver upp det på google-listan!
Ja jag tycker också att det känns jättesvårt. Jag har liksom inte alls varit där så jag har ju noll koll och det känns mest stort, dyrt (!), lite läskigt (för mig) och svårnavigerat. Det kommer kräva en del tankekraft detta.
Men - jag kom att tänka på din tråd faktiskt imorse, den där du jagade ställe i Europa att sitta och skriva på. Och du skrev att det behövde vara ett ställe som inte är alltför intressant (typ) eftersom du ju skulle jobba när du var där, och inte skulle bli alltför lockad att göra annat. Och det slog mig att det är exakt samma för mig: mina studier är på heltid och tar verkligen sin tid så jag vill inte riskera att åka någonstans där jag antingen inte får nåt plugg gjort eftersom jag är för upptagen med att göra annat, men inte heller att jag lagt en förmögenhet på flyg och boende etc och så blir det bara att jag sitter i min lägenhet och pluggar och inte ser ett dyft av var jag är. Så därför tänker jag att jag kanske tänkt helt fel med detta och borde hålla mig till nåt mindre och närmare, som lockar mindre men ändå är supertrevligt. Typ Sevilla.
Jag klurar vidare. Tack för inputen!
Och tack alla ni som skrivit inlägg, jag läser och tar till mig
.