Låta hund slicka I munnen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare tenfore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 5 978
Sv: Låta hund slicka I munnen?

helt ovanligt är det inte att folk låter hundarna slicka en på munnen.

Jag har faktiskt varit med om att en gubbe som ville hälsa på mina äldre hund på stan ( i djuraffären) böjde ner huvudet och ville att hon skulle slicka honom i ansiktet. Hunden vände "äcklad" bort huvudet... Hon är inte mycket för att slicka i ansiktet ens på oss och att göra det på en främling, aldrig! Gubben tyckte att hon var jättekonstig och var hemskt besviken...

Jo jag känner en som låter hundarna slicka i munnen och hon är överläkare :rofl: Hon påstår att hundarna är renare i munnen än vad vi är ;)

En sak kan jag säga och det är att han skulle inte komma i närheten av MIG sen. Fy fan vad vidrigt...:eek::crazy: Pussar och oralsex skulle försvinna ur vårt förhållande. Om han inte använde lysterin eller nåt ännu starkare tio gånger innan eller nåt...fy

Jag håller med, äckligt med hundtunga i munnen. Visst att man fått en hastig puss någon gång, men jag föredrar när han (Keo, alltså) tuggar på mitt öra framför slickandet i ansiktet. Vänder bort ansiktet.

Jag vet vad du kan säga till din pojkvän:
"Ska du inte slicka hunden på snorren också, jag menar...du har ju redan de bakterierna i munnen eftersom hunden slickade sig där förut?"

"Ok, DU kanske inte bryr dig om de bakterier som hundar tål men inte vi. Men JAG gör det. Sluta omedelbart eller du har sett mig för sista gången."

Servera honom torrfoder. Han gillar ju uppenbart "livet som hund".

Fråga honom om han hellre hånglar med hunden än med dig av någon särskild orsak.

Precis när hunden har tungan i munnen på honom "Förresten, när jag var ute med (hundens namn) förut så käkade han fågelbajs/kattskit/nåt han tycker är vidrigt äckligt. Tänkte du ville veta det bara."

När du varit själv med hunden ett tag och hunden precis avslutat sitt hångel med pojkvännen din:
"Jag tror att (hundens namn) har fått förhudskatarr för han slickade i sig något gult geggigt därifrån (från förhuden, alltså) förut idag."

Lycka till! Tala om för honom att det finns många som tycker att det är ganska vidrigt. På ett avtändande och äcklande sätt som inte får honom att framstå som "coolt annorlunda".

/Syrsa

Tack för alla svar!! Och NEJ - detta är inget skämt! :(

Att servera honom torrfoder kommer inte att fungera avskräckande - "köttiga kulor" som han kallar det, smakar han ibland ändå...

Jag har sagt saker som att "hunden har precis käkat en död ekorre" (och det var sant!) men han fortsatte ändå... *moderatorn måste skaffa en spysmiley...*

Nä, mitt hopp står till att jag ber honom sluta för min skull (det har jag inte gjort ännu för jag tänkte att han skulle förstå piken hur äckligt jag tycker det är). Slutar han inte självmant för min skull kommer jag att säga åt hans vänner (det finns de som precis som jag tycker det är skitäckligt) att säga till honom när de ser honom göra det. Fungerar inte det kommer jag att snacka med hans chef (han har hundarna med på jobbet ibland) och då lär det bli både psykolog och annat inblandat *hehe* Hjälper inte det är det Bye bye... :cry:

Tycker INTE du ska prata med hans chef. Det har ju faktiskt inte chefen med att göra. Då är det väl bättre du säger till honom isf. Om han vill hålla på, låt han göra det. Men jag hade INTE stannat...mår riktigt illa av den här tråden.

Oh fy så vidrigt juh. det är ju ändå inte normalt. . :eek:

jaa men berätta för han att du tycker det är äckligt så får vi alla hoppas att han slutar för din skull.

Ärligt talat vet jag inte om jag hade nöjt mig med att han slutade. Jag skulle ju fortfarande veta att han gillar sånt...:crazy:

Kanske kan låta överkänsligt men jag sållar rätt hårt.

Skulle du kunna vara ihop med en pedofil/nekrofil/whatever om han bara lovade att inge hänge sig åt sina lustar...?

Jag tycker han låter äcklig rent ut sagt.

Tycker som någon innan att hans chef inte har ett dugg med detta beteende att göra, och visst kan du beklaga dig för hans vänner, men frågan är om han bryr sig? Det verkar inte som det är ett nytt beteende från hans sida, och de vänner som redan klagat verkar inte ha kunnat "omvända" honom än.

Den viktigaste diskussionen, för er båda, borde vara mellan dig och honom. Tar han inte in informationen, vägrar han fatta att du som flickvän/sambo tycker detta beteende är vidrigt och sjukt, så får du ställa ultimatum, raka besked som han inte kan misstolka. Gör han det ändå så dumpa grabben, uppenbarligen så betyder då (överdriven) närkontakt och intimitet med hundarna mer för honom än kontakten med dig...

Usch vad extremt motbjudande och äckligt. Skulle aldrig kyssa en person som gör så, ryser av bara tanken. Jag tycker inte att det är ett normalt beteende (men samtidigt, vilka är vi att bedöma vad som är normalt..).

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 979
Senast: nilie
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 757
Senast: Shark
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 505
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har ju diskuterat detta många ggr, vetat hur jag ska träna men inte kunnat genomföra det. Så köpte vi en trådlös ringklocka med...
Svar
5
· Visningar
1 399
Senast: Kerba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka