Låta hund slicka I munnen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare tenfore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 5 978
T

tenfore

Min sambo har två hundar av modell större. Han låter dem slicka honom INNE i hans mun. Ibland tuggar han mat och låter dom slicka det från hans mun. Detta äcklar mig. Dessutom anser jag inte att det är normalt beteende - fåglar äter färdigtuggad mat ur sina föräldrars mun, inte hundar... (men ingen skuld på hundarna! De är alltid hungriga och om husse bjuder på mat från sin mun så är det klart att de äter!) Jag är själv uppvuxen med hundar och har inget emot att de slickar mig i ansiktet, men I munnen??? Aldrig! Min kille tar till och med ut tungan när de slickar honom i ansiktet så att de ska slicka på den...

Vill ställa frågan där jag får svar av "hundfolk". Är det "normalt" (eller vanligt) att låta sin hund slicka i munnen?

Sv: Låta hund slicka I munnen?

Vidrigt (
g026.gif
) anser jag och inget som jag tror är speciellt vanligt förekommande, även om jag själv sett hundar som tar maten från ägarens mun när de fikar/äter.

Jo, ta mat är en sak, slicka färdigtuggad mat är en annan...

Försöker hitta argument för att få honom att sluta. Jag tycker det är så äckligt att det finns risk att jag lämnar honom om vi inte kan finna en lösning :cry:

Jo, exakt... Han har varit singel länge innan han träffade mig... Vill han ha en tunga i munnen är det bara att han säger till :angel:

Jo, ta mat är en sak, slicka färdigtuggad mat är en annan...

Försöker hitta argument för att få honom att sluta. Jag tycker det är så äckligt att det finns risk att jag lämnar honom om vi inte kan finna en lösning :cry:

Jag förstår dig! Att kyssa en sån person skulle ge mig kväljningar!!!
Jag hoppas för din skull att han slutar! Men jag förstår inte hans argument att det skulle vara naturligt? Kissar han över sina hundars kiss också för att visa dominans?

Han säger att det är bra för hans tarmflora och att det är därför han aldrig blir sjuk (och det är sant - han är aldrig sjuk...)... :crazy:

Nja inte vet jag om jag medvetet skulle låta hunden slicka mig I munnen. Visst händer det ibland att den far i ansiktet å det råkar hända, typ när man vilar eller läser. Men att hänga ut sin tunga för rejäl hundtvätt-inte jag iaf...
Om min sambo skulle ägna sig åt sådant skulle jag nog lära honom fot, ligg och apport oxå=)

By the way, jag är heller aldrig sjuk......

Nä, jag har inget emot att hundarna slickar honom eller mej i ansiktet, det är just det att han medvetet låter dem slicka I munnen... Jag är inte heller sjuk speciellt ofta men det kan ju även ha att göra med livsstilen man lever (mycket ute och rör sig osv) ;)

Vidrigt och äckligt:eek:

Slickar han dem rena med?

Aldrig i mitt liv att jag ens hade övervägt att leva med en människa som låter sina hundar slicka/äta ur munnen.

Grannen lät sin hund göra så, jag höll på att spy och har inte klarat av att åka hem till dem sedan dess.

Jag låter inte ens mina hundar slicka mej i ansiktet.

Jag märkte inte att han höll på så med sina hundar förrän det var "för sent"... Dvs jag var kär i honom och vi hade köpt hus ihop... Jag har försökt leva med det, men jag vet inte om det går på sikt... Han måste respektera att jag tycker det är äckligt och om han älskar mig borde han väl sluta? Hundarna blir ju inte ledsna för att de måste sluta slicka husse i munnen!

Gå på total och fullständig puss/kyss/allt som har med hans mun att göra-strejk

Han nog inte skulle ha några problem med det... Han har nog aldrig tagit initiativet till en kyss (jo, en gång - vår första kyss :love: ) så det skulle inte vara något "straff" för honom... Men jag kan ju fråga om det är OK att jag går och knullar grannen när han låter hundarna slicka i hans mun. Då kanske han skulle haja till... :crazy:

Har du berättat hur mycket du äcklas av detta?

(för de var verkligen vidrigt)

Inte i så många ord. Jag har ifrågasatt det ett antal gånger men han bara viftar bort det. Hans kompisar skrattar när han gör det och jag tror han njuter av att folk tycker han är konstig/annorlunda :( Nu har jag bestämt mig att jag ska konfrontera honom "på riktigt" och startade tråden mest för att jag skulle få bekräftat att jag inte är helt ute och cyklar när jag äcklas av det... Enklast vore nog att låta honom läsa tråden och sedan ta en diskussion - då fattar han nog allvaret...

Här är det nästan så att jag vill ha en spysmiley... Det borde säga det mesta om vad jag tycker.

Fruktansvärt äckligt !
Ohygieniskt - min jycke äter både det ena och det andra när vi är ute - jag vill inte ens ha pussar av henne eller katterna ibland.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 979
Senast: nilie
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 757
Senast: Shark
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 505
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har ju diskuterat detta många ggr, vetat hur jag ska träna men inte kunnat genomföra det. Så köpte vi en trådlös ringklocka med...
Svar
5
· Visningar
1 399
Senast: Kerba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka