Låt oss prata om posten

Nu har mitt paket fått sitt tredje sändningsnummer (det var därför jag inte kunde se att det rört sig) och de har registrerat att det ska till en servicepoint närmare mig, inte någon av de två närmaste men man får inte vara kinkig, det blir gångavstånd iallafall. :angel:

Happ. Eftersom det har fungerat helt felfritt med hemleveranser i flera månader har jag väl samlat på mig oflyt i mängder, för nu sket det sig igen. Ett paket skickades från Tyskland den 9/2 och anlände till Sverige dagen därpå. Sedan hölls det kvar på terminal i fyra dagar av oklar anledning, innan det istället för att levereras till min dörr kördes direkt till ombud. Det hade jag kunnat leva med, om det nu hade varit rätt jävla ombud. Istället ligger paketet sedan en vecka tillbaka på ett ombud dit jag har noll möjlighet att ta mig, än mindre släpa med mig ett 12 kg tungt, flyttkartongsstort paket hem.

Har ringt och mailat nästan dagligen under den här veckan, och varje gång ska de minsann se till att det blir flyttat till rätt ombud omgående, och eftersom de kan se att jag har kontaktat dem tidigare angående detta så ska de minsann verkligen se till att det blir riktigt gjort den här gången. Och sedan händer... ingenting.

Eller jo, i morse fick jag en avisering från appen (det är verkligen en utmärkt app, tänk om verksamheten fungerade en bråkdel så bra som den gör!). Blev själaglad över att det äntligen hände något, innan jag såg att aviseringen gällde att en påminnelseavi hade skickats ut.

Vad sjutton gör man? Den som kör paket till ombud i mitt område skiter ju uppenbarligen fullkomligt i sitt jobb, men kundtjänst sitter ju som ett vattentätt skott mellan kund och den som faktiskt utför/ansvarar för arbetet, så som kund är man totalt maktlös. Jag hade behövt innehållet i den här paketet för en vecka sedan egentligen, och jag har verkligen inte råd att låta det gå tillbaka. Gaaah!

Det låter jättekonstigt att det ligger kvar på fel ombud, det borde gått tillbaka till terminal så snart ombudet såg att det var fel postnummer för deras utlämningsställe?

Det låter jättekonstigt att det ligger kvar på fel ombud, det borde gått tillbaka till terminal så snart ombudet såg att det var fel postnummer för deras utlämningsställe?

Det är det jag också tycker. Det verkar ha lämnats på det andra ombudet av misstag - på pappersavin jag fick, som skickades dagen innan det lämnade terminalen, står det mitt ordinarie. Framförallt borde de ju verkligen ha skickat tillbaka det när jag har ringt om det FEM GÅNGER.

Jag börjar ärligt talat undra om de har tappat bort det. Hur man nu tappar bort en jäkla flyttkartong.

OM ombudet såg det. Jag har varit med och letat paket hos fel ombud och jag visste precis hur paketet såg ut så jag gick rakt på det. Det hade randigt papper :D. De hade aldrig kollat adresser utan trott att allt som kom var rätt:devil:

OM ombudet såg det. Jag har varit med och letat paket hos fel ombud och jag visste precis hur paketet såg ut så jag gick rakt på det. Det hade randigt papper :D. De hade aldrig kollat adresser utan trott att allt som kom var rätt:devil:

Borde inte datorn varnat? Vi kan ju inte lista till fel ombud utan att det kommer upp felmeddelande, tänker att det borde vara liknande hos dem?

Oavsett så hoppas jag att det löser sig för dig @asfaltsflickan !!

De har säkert bättre datorprogram för sånt nu.

Själv väntar jag ett kolli som jag förmodar kommer att hamna fel.:(
Paketet kom till "fel" ställe dvs närmast mig :up: och helt på rätt tid. Terminal i går kväll och nu är det hos mig. Det var avsändaren som troligen inte hade produkten i lager utan fått beställa.

Alltså, nog för att min hålas postgång var omskriven i media redan 2014. Men jag har inte varit den som klagat så mycket, även fast antalet gånger vi fått post per månad ofta har gått att räkna på ena handens fingrar. Vi har iaf sluppit betalningsanmärkningar, till skillnad från andra stackare i min håla. Så jag har ändå känt att det varit rätt så "okej". Tills idag.
Beställde en katalog från Börjes, i måndags. Fick den idag, torsdag. Fine, 4 dagar, och (antagligen) enda gången denna vecka vi kommer att få post. Om det inte hade varit för hur den såg ut när den kom fram. Den var förvisso inte inplastat. Så om den hade varit lite vikt i ena hörnet, fine det med. Men nu var den ju fullkomligt knycklad! :arghh:
Går det att anmäla någonstans? Inte för att det kan reparera katalogen, men för att uppmärksamma det som hänt.

16864186_1102287513227913_6099252270326393973_n.jpg

16681735_1102287536561244_8616586520868026512_n.jpg

Alltså, nog för att min hålas postgång var omskriven i media redan 2014. Men jag har inte varit den som klagat så mycket, även fast antalet gånger vi fått post per månad ofta har gått att räkna på ena handens fingrar. Vi har iaf sluppit betalningsanmärkningar, till skillnad från andra stackare i min håla. Så jag har ändå känt att det varit rätt så "okej". Tills idag.
Beställde en katalog från Börjes, i måndags. Fick den idag, torsdag. Fine, 4 dagar, och (antagligen) enda gången denna vecka vi kommer att få post. Om det inte hade varit för hur den såg ut när den kom fram. Den var förvisso inte inplastat. Så om den hade varit lite vikt i ena hörnet, fine det med. Men nu var den ju fullkomligt knycklad! :arghh:
Går det att anmäla någonstans? Inte för att det kan reparera katalogen, men för att uppmärksamma det som hänt.

16864186_1102287513227913_6099252270326393973_n.jpg

16681735_1102287536561244_8616586520868026512_n.jpg
Ingen vet ju var , när och hur den blivit skadad.

Nu har vi skickat samma brev till en advokat byra i Sverige 3 ganger. Det nar den Svenska gransen ... sedan kan vi inte "tracka" det langre ... och dar forsvinner det. Det ar markligt att man ska vara tvungen att betala for UPS for att det ska komma fram.:rage:

Nu har vi skickat samma brev till en advokat byra i Sverige 3 ganger. Det nar den Svenska gransen ... sedan kan vi inte "tracka" det langre ... och dar forsvinner det. Det ar markligt att man ska vara tvungen att betala for UPS for att det ska komma fram.:rage:
Men gör en reklamation, du har väl kvitto på inlämningen?

Nej, vaddå då? :eek: :confused:
Posten sorteras inte för hand, att skicka en tunn katalog utan embalage är idiotiskt om man tror den ska komma fram utan skador. Det finns inte en tidning som går ut till prenumeranterna, förutom de som delas ut av tidningsbud, som skickas utan embalage. Om du ska klaga så är det hos Börjes och inte posten, posten ansvarar för att varan kommer fram, avsändaren för att den är förpackad.

Posten sorteras inte för hand, att skicka en tunn katalog utan embalage är idiotiskt om man tror den ska komma fram utan skador. Det finns inte en tidning som går ut till prenumeranterna, förutom de som delas ut av tidningsbud, som skickas utan embalage. Om du ska klaga så är det hos Börjes och inte posten, posten ansvarar för att varan kommer fram, avsändaren för att den är förpackad.

Aha, du menar så! Då är jag helt med! :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Mellanpudel

Hästrelaterat

Tillbaka