Har ni sett Postnords reklam som börjat gå på tv? Det står:
"Vi levererar"
![]()
Frågan är bara när och till vem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni sett Postnords reklam som börjat gå på tv? Det står:
"Vi levererar"
![]()
Synd om? Med en skrattande emoj?Jag vågar bara beställa saker med leverans utan kvittens (som lämnas vid dörren) numera. I och med att jag inte har körkort och Postens paketbilar utgår från en ort 7-8 mil härifrån blir det liksom omöjligt att hämta några paket själv...
Dock var jag lite nervös nu i veckan att de skulle klanta till det när jag då hade beställde drygt 100 kg kattsand.Det var länge sedan jag beställde något tyngre och med alla dessa skräckhistorier vet man ju inte riktigt vad som ska hända trots ett vattentätt fraktalternativ.
Otroligt nog fungerade det utan några problem, men tyckte i smyg synd om den stackars chauffören som fick baxa in kartongerna i trapphuset.
![]()
Men vart tar er post som går via postnord vägen då?Jag får fortfarande inte post annat än med Bring. Postnord har bestämt sig för att jag och/eller maken flyttat i juni. Trots sexton samtal, flera skrivelser och besök.
Jag ger upp.
Posthimlen.Men vart tar er post som går via postnord vägen då?
Men vart tar er post som går via postnord vägen då?
Jag beställde två paket med hemkörning utan kvittens. På ena paketet stod det en varning om att det var ömtåligt. Båda paketen kom fram extremt mosade och med stora hål i. Värst av allt, dem hade ställt det ömtåliga, mindre paketet (vägde 1 kg) UNDER det stora paketet (vägde 30kg) utanför dörren! Det fanns gott om plats att ställa dem bredvid varandra, och skulle de nu bråmpt stapla dem hade de väl tusan kunnat ställa det lilla paketet överst istället för att baxa upp det svintunga på toppen![]()
Det behöver ju inte ha varit postnords fel. Jag har en brevvän på Kuba, postgången dit och hit kan ta månader.Jag postade några vykort från Stockholm när jag var där på besök. Till Tyskland. Det tog 5 veckor för dessa vykort att komma fram.
Finns inget som heter ömtåligt längre, det är bara att glömma. Det ska vara paketerat så att det håller för transport, dvs hålla för att lastbehållaren häller ut paket på ett transportband. Du kan inte ens betala för att få "ömtålig behandling".Jag beställde två paket med hemkörning utan kvittens. På ena paketet stod det en varning om att det var ömtåligt. Båda paketen kom fram extremt mosade och med stora hål i. Värst av allt, dem hade ställt det ömtåliga, mindre paketet (vägde 1 kg) UNDER det stora paketet (vägde 30kg) utanför dörren! Det fanns gott om plats att ställa dem bredvid varandra, och skulle de nu bråmpt stapla dem hade de väl tusan kunnat ställa det lilla paketet överst istället för att baxa upp det svintunga på toppen![]()
Finns inget som heter ömtåligt längre, det är bara att glömma. Det ska vara paketerat så att det håller för transport, dvs hålla för att lastbehållaren häller ut paket på ett transportband. Du kan inte ens betala för att få "ömtålig behandling".