Låt oss prata om posten

På tal om Posten.........

Fick igår hem en avi där de stod att de inte fått tag i oss när de skulle leverera ett paket och att vi därför får hämta det på Ica: :rage::rage:

Alltså SÅ många gånger som vi har ringt till dem och klagat. Vi har tillräckligt liten lägenhet för att höra om de knackar på, och båda var hemma igår och inte ett knyst ljud vid den tidpunkten de anger att de har kommit till oss. Samma sak hände varenda gång när vi innan bodde i en sådan liten etta att vår lägenhet typ skakade om någon knackade på. Varför gör de så? Säger att de varit vid vår dörr men sedan har de uppenbarligen inte ringt eller knackat på. :confused: Suck:meh:

För att de har instruktioner om att göra så:
http://www.svd.se/chaufforernas-instruktioner-ring-inte-kunden/om/svd-granskar-postnord
:meh:

Alltså, jag fattar inte hur en VD för ett logistikbolag kan sitta och prata om att "vi är ett internationellt företag bla bla" i samma mening som dessa synnerligen anmärkningsvärda kvalitetsbrister. Jag hade skämts ögonen ur mig, och talat därefter.

SvD fortsätter sin granskning av PostNord.

http://www.svd.se/chaufforernas-instruktioner-ring-inte-kunden/om/svd-granskar-postnord

Ni är ju ett serviceföretag. Hur kan det komma sig att ingen av Postnords direktörer har ifrågasatt det rimliga i att man inte ska ringa till kunden?

– Det låter enkelt när du säger det men när man ingår i ett internationellt postalt nätverk så fastställer man regler för vad man ska göra och vad man får betalt för. Jag vill inte försvara det, jag säger bara att det är så det ser ut. Utifrån det som har hänt kan vi nu se att det här regelverket inte är riktigt up to date med hur marknaden utvecklas, säger Anders Holm.
"Det låter enkelt när du säger det". :idea:

Blir intressant att se om det kommer att ske någon förändring, som faktiskt utlovas i artikeln. Jag vet inte, jag...

Edit: Men såklart blev jag tvåa på den med ett par minuter. Förlåt för upprepning!

Jag måste dock faktiskt säga att det har fungerat helt okej med paketleveranser till mig de senaste månaderna. :up: Man får vara glad för det lilla.

SvD fortsätter sin granskning av PostNord.

"Det låter enkelt när du säger det". :idea:

Blir intressant att se om det kommer att ske någon förändring, som faktiskt utlovas i artikeln. Jag vet inte, jag...

Edit: Men såklart blev jag tvåa på den med ett par minuter. Förlåt för upprepning!

Hehe, med tanke på att artikeln legat ute hela dagen hade du verkligen otur med tajmingen :D

Jag kan iofs tycka att ditt inlägg ändå har ett eget värde i och med att du citerar stycket jag var för lat för att ta med :)

(jag uppskattar att få med citat istället för bara en länk men är uppenbarligen för lat för att leva som jag lär:p :cool:)

Idag blev det levererat:bump:
Det var lite problem då uppgifterna inte fanns i handdatorn men löste sig. :bow:
Dock står det att jag hämtat ut det samma minut som försändelsen är lastat på bil, utkörning påbörjad.
Gillar inte att spårningsuppgifterna är så opålitliga, gör ju inte mycket nytta precis mer än att man vet att sakerna existerar och åker omkring.

Jag börjar fundera på om postens service beror på vart man bor?
I måndags beställde jag en bok av en privatperson samt tre filmer från ett företag. Filmerna skickades i sådan kartongförpackning och boken i ett sådant grönt mjukt kuvert.
De båda kom dagen efter, hela och fina.
När jag beställer linser kommer de också som väntat.

Aldrig haft problem med beställningar inom Sverige och det jag skickat har kommit fram som det skulle med. Däremot dröjde varan jag beställde från Wish väldigt mycket. Visste den skulle skickas om 3 veckor efter beställning och enligt spårningen kunde jag se att saken landade i Sverige den första januari. Men det skulle dröja ytterligare sexton dagar från Stockholm hem till mig boendet 4 timmar bort..

Vad är det för nya knepiga regler nu då tro?
Skulle beställa en leverans men Postnord kunde inte leverera p.g.a paketets värde ??
Det vare sig högre eller lägre utan mellan mot tidigare av samma ställe som Postnord fixat förut?
Så nu får ett annat företag ordna det tydligen, knepigt och jag hoppas det kommer när det ska imorgon.

Börjar bli ordentligt fundersam vad som händer och varför.

Jaha då var det en ny fundering!

Vad för företag lämnar post/brev på natten?
Jag har flera gånger fått grannarnas brev och inte så mycket som en bokstav stämmer för att det ska hamna i mitt brevinkast och absolut inte lägenhetsnummer.

Börjar bli lite less när man vaknar av att det slår i brevinkastet med jämna mellanrum i onödan.

:banghead::mad:

Jag har flera gånger fått grannarnas brev och inte så mycket som en bokstav stämmer för att det ska hamna i mitt brevinkast och absolut inte lägenhetsnummer.

Börjar bli lite less när man vaknar av att det slår i brevinkastet med jämna mellanrum i onödan.

Här är det Tidningsbärarna. De lämnar viss post, inte bara tidningar.

Är antagligen tidningsbärarna.
Tips angående fel post är att kolla upp så att det står rätt och tydligt på er dörr ;).

Är antagligen tidningsbärarna.
Tips angående fel post är att kolla upp så att det står rätt och tydligt på er dörr ;).
Det gör det både namn, skatteverkets lgh nr och hyresvärden lghnr.
Har inte alla koll på sina brevlådor och inkast?
Borde man väl vara mån om för sin och även den som delar ut sakers skull för kan jag tycka.

Borde man väl vara mån om för sin och även den som delar ut sakers skull för kan jag tycka.
vet du hur det ser ut på landet? I stan är det mycket bättre. På landet är det i bästa fall ett nummer /namn på lådan. Ibland är det 1-2 lådor i en samling på 6 som ska ha post. Omärkta. :mad:

Nä, här är det nästan vanligare att folk struntar i att sätta upp namn på nya lådor eller struntar i att sätta upp nytt när den gamla lappen ramlat av eller delvis förstörts.

Nä, här är det nästan vanligare att folk struntar i att sätta upp namn på nya lådor eller struntar i att sätta upp nytt när den gamla lappen ramlat av eller delvis förstörts.

Så otroligt korkat och oansvarigt, man strular till det för sig själv och förstör ju en annan persons arbetsmiljö.
Alltså jag hoppas du skojar?? Men risken är nog minimal när jag tänker efter tyvärr.
Jag skulle skämmas rejält om det var jag även om det var av misstag.

Så otroligt korkat och oansvarigt, man strular till det för sig själv och förstör ju en annan persons arbetsmiljö.
Alltså jag hoppas du skojar?? Men risken är nog minimal när jag tänker efter tyvärr.
Jag skulle skämmas rejält om det var jag även om det var av misstag.

På mina rundor har mindre än hälften av alla lådor lapp med namn/adress/vadsomhelstsomsägervemsdenär.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka