Låt oss prata om posten

Jag vågar bara beställa saker med leverans utan kvittens (som lämnas vid dörren) numera. I och med att jag inte har körkort och Postens paketbilar utgår från en ort 7-8 mil härifrån blir det liksom omöjligt att hämta några paket själv...

Dock var jag lite nervös nu i veckan att de skulle klanta till det när jag då hade beställde drygt 100 kg kattsand. :nailbiting: Det var länge sedan jag beställde något tyngre och med alla dessa skräckhistorier vet man ju inte riktigt vad som ska hända trots ett vattentätt fraktalternativ. :meh: Otroligt nog fungerade det utan några problem, men tyckte i smyg synd om den stackars chauffören som fick baxa in kartongerna i trapphuset. :p

Jag vågar bara beställa saker med leverans utan kvittens (som lämnas vid dörren) numera. I och med att jag inte har körkort och Postens paketbilar utgår från en ort 7-8 mil härifrån blir det liksom omöjligt att hämta några paket själv...

Dock var jag lite nervös nu i veckan att de skulle klanta till det när jag då hade beställde drygt 100 kg kattsand. :nailbiting: Det var länge sedan jag beställde något tyngre och med alla dessa skräckhistorier vet man ju inte riktigt vad som ska hända trots ett vattentätt fraktalternativ. :meh: Otroligt nog fungerade det utan några problem, men tyckte i smyg synd om den stackars chauffören som fick baxa in kartongerna i trapphuset. :p
Synd om? Med en skrattande emoj?

@Korven Emojin, som förövrigt inte skrattar, utan indikerar att innehållet är skrivet med blinken i ögat, och jag tyckte att den var passande i sammanhanget där jag skämdes för att paketutbäraren fick slita litegrann trots att det egentligen är dennes jobb. Uppenbarligen skulle jag kanske valt ;) - emojin instället för att undvika missförstånd...

Jag får fortfarande inte post annat än med Bring. Postnord har bestämt sig för att jag och/eller maken flyttat i juni. Trots sexton samtal, flera skrivelser och besök.

Jag ger upp.

Ja nu har dom tappat bort en elmotor till ett vedtransportban och en till är skickad Hoppas att den kommer fram annars får jag inte in veden före att snön kommit !

Måste vara tidningsbudet som lämnar brev ibland tror jag.

@Lovisaleonora mej inte ge upp nu!
Buke ska göra uppror mot dessa bekymmer? och då behöver vi allas stöd och röster ju.
Kom igen ni vet vart ni bor (hoppas jg ?!!? ;)) även om inte Postnord anser det riktigt.
Pepp pepp :bump::banana:

Har idag fått hem mitt paket, en vecka sent efter att det i torsdags spårlöst försvann. Det skulle ha lämnats ut, men ingen kom och sedan slutade det uppdateras info om det. Kontaktade kundtjänst på fredagen som inte heller förstod någonting.
De i sin tur fick kontakta Malmökontoret - där det visar sig att paketet ska ha gått sönder och då har inte posten vågat lämna ut det. Man har istället "försökt" laga det på plats, innan man skickat det till sorteringen och någon enhet som lagar paket. Varför jag inte fått någon info om detta visste ingen.
På måndagen kontaktade jag dem igen för att få veta vart tusan paket var (iom att spårningen fortfarande inte uppdaterades) och då lät de tveksamma på om de själva ens visste vart paketet tog vägen.
Igår uppdaterades det magiskt nog och idag klarade de till och med att leverera det till dörren (ringde till och med innan). Jag är nästan chockad..

Här är en fantastisk text som träffar väldigt rätt:
http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/05/18/usel-logistik-aventyrar-e-handelns-varumarken/

"Deras service verkar dessutom dåligt anpassad för samtiden. Visste du exempelvis att PostNord inte kan leverera paket till företag som har öppet mellan nio och fem? Inte ens halv nio till fem som lär vara Sveriges vanligaste arbetstid. På mitt jobb betalar vi extra för att få paket under kontorstid. Likt förbannat sitter det en lapp på dörren att de knackade på 07.22.

Skicka hem paketet istället? Lika illa det. Om du betalar extra kan du få paketet hem mellan 17 och 20. Hur många människor som pendlar till jobbet är hemma prick klockan fem? Inte många. Om paketet är viktigt kan du naturligtvis ta ledigt och hålla dig hemma den dagen. Du kan välja mellan förmiddag och eftermiddag. Lite trist att behöva ta semester för ett pakets skull, men är det viktigt så är det. Men inte ens då, inte ens när de sagt att de ska komma, är du garanterad att få ditt paket. Kanske dyker de upp, kanske inte. Ibland låtsas de till och med ha varit på plats men inte kommit in (trots att folk bevisligen varit hemma)."

"Så varför är det så illa? Jag kan bara komma på en förklaring till att servicen suger. De gillar inte kunder. PostNord är old school. De föredrar gula cyklar, årets frimärke och julkort av Jenny Nyström. Kunder är för dem vad mexikaner är för Donald Trump. "

""På 1600-talet behövdes en strapatsrik resa på minst sju dagar för att skicka ett brev från Stockholm till Göteborg" skriver PostNord på sin hemsida. Att det idag kan ta upp till två månader glömmer de att nämna."

Jag postade några vykort från Stockholm när jag var där på besök. Till Tyskland. Det tog 5 veckor för dessa vykort att komma fram.

Jag beställde två paket med hemkörning utan kvittens. På ena paketet stod det en varning om att det var ömtåligt. Båda paketen kom fram extremt mosade och med stora hål i. Värst av allt, dem hade ställt det ömtåliga, mindre paketet (vägde 1 kg) UNDER det stora paketet (vägde 30kg) utanför dörren! Det fanns gott om plats att ställa dem bredvid varandra, och skulle de nu bråmpt stapla dem hade de väl tusan kunnat ställa det lilla paketet överst istället för att baxa upp det svintunga på toppen :rage:

Jag beställde två paket med hemkörning utan kvittens. På ena paketet stod det en varning om att det var ömtåligt. Båda paketen kom fram extremt mosade och med stora hål i. Värst av allt, dem hade ställt det ömtåliga, mindre paketet (vägde 1 kg) UNDER det stora paketet (vägde 30kg) utanför dörren! Det fanns gott om plats att ställa dem bredvid varandra, och skulle de nu bråmpt stapla dem hade de väl tusan kunnat ställa det lilla paketet överst istället för att baxa upp det svintunga på toppen :rage:

Va i... :banghead: Hoppas du får kompensation om innehållet är trasigt.

Finns inget som heter ömtåligt längre, det är bara att glömma. Det ska vara paketerat så att det håller för transport, dvs hålla för att lastbehållaren häller ut paket på ett transportband. Du kan inte ens betala för att få "ömtålig behandling".
Läste i tidningen om en som beställt tavlor med glas. Det går nästan inte att packa så det håller. Sånt köper jag på bostadsorten och kör hem själv.

Finns inget som heter ömtåligt längre, det är bara att glömma. Det ska vara paketerat så att det håller för transport, dvs hålla för att lastbehållaren häller ut paket på ett transportband. Du kan inte ens betala för att få "ömtålig behandling".

Paketet var bra packat så innehållet var helt, men det kändes mer som ren tur när det var så stora hål i det. Jag förstår att transporten innebär att paketen inte kan hanteras försiktigt och en lite bucklig kartong är ingen konstighet men det här kändes extremt, det var inte direkt ett hål i paketet. Och att medvetet ställa ett stort 30kgs paket på ett litet 1kgs paket tycker jag faktiskt är dåligt. Jag fick en leverans från ett annat postföretag bara veckan innan med liknande innehåll och tyngd (och nästan exakt likadant packat) och det var inte en skråma på det paketet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka