Låt oss prata om posten

Ja, det var tre år sedan jag flyttade dærifrån. Men jag ringde till hyresværden på det stællet (han hyr bara ut ett hus och det ær på hans gård.) och frågade efter paketet och han sa att det inte hade læmnats dær.

Håller han koll på sina hyresgästers post?

Jag undrar fortfarande vad som hade varit bättre att göra i det första fallet du skrev om :)

Apotea har fungerat bra för det mesta, men i vintras slarvade postnord bort ett apotea paket och det kom fram efter 2 månader. Det kommer inte heller fram i brevlådan dagen efter att man beställt längre, det gjorde det alltid tidigare.

Hur funkar det egentligen med post-utkörare som är hundrädda? Vi tar emot massor av paket och försändelser mest pga min mans hobby (...) och de flesta ska givetvis signeras då de ofta är inte helt billiga, sas. Men han som delar ut paketen är livrädd för hundar och vägrar att gå innanför grinden. Allt lämnas i brevlådan, utan att meddela oss. Vi jobbar iofs hemifrån så vi upptäcker oftast sånt som sticker upp ur brevlådan rätt kvickt, men ändå. Vi har förklarat för honom att hunden inte är farlig så länge han själv inte går till attack (...) men han är verkligen extremt hundrädd. Jag förstår hans rädsla men ändå. Han kanske skulle byta jobb, då de flesta hus härikring har hundar......

Hur funkar det egentligen med post-utkörare som är hundrädda? Vi tar emot massor av paket och försändelser mest pga min mans hobby (...) och de flesta ska givetvis signeras då de ofta är inte helt billiga, sas. Men han som delar ut paketen är livrädd för hundar och vägrar att gå innanför grinden. Allt lämnas i brevlådan, utan att meddela oss. Vi jobbar iofs hemifrån så vi upptäcker oftast sånt som sticker upp ur brevlådan rätt kvickt, men ändå. Vi har förklarat för honom att hunden inte är farlig så länge han själv inte går till attack (...) men han är verkligen extremt hundrädd. Jag förstår hans rädsla men ändå. Han kanske skulle byta jobb, då de flesta hus härikring har hundar......

Paket får inte lämnas i brevlådan alls. Driver ni företag hemma? Kolla i så fall upp LEA med ert lokala postkontor (har ni inte telefonnummer dit så ring kundtjänst).

Jag kliver inte heller in hos okända hundar och jag är inte det minsta hundrädd.

Måste hunden vara ute just när brevbäraren kommer?

Måste hunden vara ute just när brevbäraren kommer?
Han är inte ute jämt, men brevbäraren vågar inte gå innanför grinden överhuvudtaget, eftersom det sitter en hund-skylt på grinden. Dessutom rör det sig om leveranser utanför den vanliga postgången och de kan dyka upp när som helst.

Paket får inte lämnas i brevlådan alls. Driver ni företag hemma? Kolla i så fall upp LEA med ert lokala postkontor (har ni inte telefonnummer dit så ring kundtjänst).

Jag kliver inte heller in hos okända hundar och jag är inte det minsta hundrädd.
Jag förstår, som sagt, hans rädsla. Och det är bara en förare som inte vågar gå in, men han tycks vara den som kör oftast...
Paketen det rör sig om har inget med företaget att göra. Men vi ska kolla med kundtjänst!

@Lena Furberg postbilarna har en tuta, be honom tuta så kommer ni ut och signerar. Altetnativt ge honom ett mobilnummer som han ringer en viss tid innan han är hos er.
Han säger att han har tutat, men det tror vi inte riktigt på, eftersom vi oftast vet att paketet är på väg och vi har dörren öppen och skulle höra om nån tutade. Jag tror han tutade första gången, sen bara lägger han paketen i lådan. Han har tydligen blivit biten förut, visade ärr på ena armen!! :eek: (Inte av vår hund, obs!!)

Fick en avi i fredags som jag skall försöka hämta ut senare - kommer paketet inte vara inne och kommer jag vilja riva upp avin och kasta den högt över huvudet likt konfetti medan jag dansar ut i frustration? Oh, ja. :cautious:

Förstår inte varför ni gnäller på Post Nord. Idag fick jag en tidskrift som bara tog EN VECKA från Hisingen till Örgryte :banghead:

(Första exet skickades från Hisingen ytterligare en vecka tidigare, det dök aldrig upp överhuvudtaget :grin:)

Ska man ha kamratens legitimation då också?

Tycker de mest verkar lämna ut avi hipp som happ utan att kolla på dem, men eftersom paketet är utländskt (beställer mycket från USA och de har varit lite kinkiga då) och jag har tillgång till det tar jag med hennes aktuella pass. Med hennes tillåtelse, naturligtvis. :D Har alltid med mig mitt ID och ID som tillhör personen avin är utfärdad till. :D

Tycker de mest verkar lämna ut avi hipp som happ utan att kolla på dem, men eftersom paketet är utländskt (beställer mycket från USA och de har varit lite kinkiga då) och jag har tillgång till det tar jag med hennes aktuella pass. Med hennes tillåtelse, naturligtvis. :D Har alltid med mig mitt ID och ID som tillhör personen avin är utfärdad till. :D
På den gamla goda tiden behövdes inte två leg till PAKET men till rek och ass. Nu är det ju andra tider;)

På den gamla goda tiden behövdes inte två leg till PAKET men till rek och ass. Nu är det ju andra tider;)

Jajamen, detta är ett vanligt paket :D Hade det inte varit från utlandet hade jag nog bara kunnat säga hej och räcka fram avin, men tar det säkra före det osäkra när jag måste ut och lida i värmen. :angel:

Arg. Argare. Alex.

Begärt utkörning av två paket. Varit hemma hela dagen. Vid 15.30 får jag onda aningar. Kollar postlådan och där ligger posten. Inga paket. Jahapp, som vanligt kör de inte ut dagen efter utan segar. Trodde jag.

Nej då. 16.30 får jag sms att de 16.21 besökt mig men inte kunnat leverera. Eller hur... För det första var de inte här 16.21, de var här innan 15.30. För det andra klippte jag gräs 15 meter från brevlådan kl 16.21. För det tredje har jag varit hemma hela jävla dagen och de har inte försökt leverera något jävla paket.

Jag var satt ut brickan att jag vill ha kontakt med brevbäraren. Vi ska prata lite imorgon jag och hjonet som just nu kör den här lantbrevbärarlinjen. Som vi ska prata....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka