Låt oss prata om posten

men bara det att man hade sett till att skydda det med plast OCH bad om ursäkt tyckte jag var så bra.
Tror inte PN skulle agerat på samma sätt...

De (PN) brukar sätta dit en klisterlapp där det står något i stil med "Denna försändelse har skadats i posthanteringen. Vi ber om ursäkt." Huruvida det görs ytterligare åtgärder för att temporärt skydda försändelsen med till exempel plast vet jag inte. :o

De (PN) brukar sätta dit en klisterlapp där det står något i stil med "Denna försändelse har skadats i posthanteringen. Vi ber om ursäkt." Huruvida det görs ytterligare åtgärder för att temporärt skydda försändelsen med till exempel plast vet jag inte. :o

Det är inte ovanligt med plastfickor på trasiga brev.

Jag fick dagens garv igår när PN åkte förbi, nu verkar dom nått botten iallafall på bilsidan för motorhuven var lagad med silvertejp och satt med ett spännband rätt över. :rofl:

Det är inte ovanligt med plastfickor på trasiga brev.

Tja, jag har då fått både tidningar, brev och paket mosade och med stora hål i, helt utan att PN har reflekterat över det. Ett paket hade så stora hål att jag helt allvarligt började fundera om något saknades i paketet...
Men med tanke på de problem jag haft att bara få dem att förstå vems post som ska hamna i MIN brevlåda, så ids jag inte bråka om trasiga saker i lådan. Bättre då att inte prenumerera på tidningar och vara glad över att inget saknats eller varit mer skadat i paketen, iaf hittills...

Tja, jag har då fått både tidningar, brev och paket mosade och med stora hål i, helt utan att PN har reflekterat över det. Ett paket hade så stora hål att jag helt allvarligt började fundera om något saknades i paketet...
Men med tanke på de problem jag haft att bara få dem att förstå vems post som ska hamna i MIN brevlåda, så ids jag inte bråka om trasiga saker i lådan. Bättre då att inte prenumerera på tidningar och vara glad över att inget saknats eller varit mer skadat i paketen, iaf hittills...

Jag hoppas att du då reklamerade detta och inte bara skrev på avin för paketet?

Jag hoppas att du då reklamerade detta och inte bara skrev på avin för paketet?

Nä, det hade jag inte tid med just då, jag hämtade ut det direkt när jag fick avin, precis innan jag var tvungen att infinna mig på jobbet. Som sagt, kan de inte ens fatta vems post som ska i min låda, efter massor med klagomål, hur ska de då kunna förstå klagomål på hur emballaget ser ut?
Det paketet hade dessutom varit på villovägar ungefär en månad...

Nä, det hade jag inte tid med just då, jag hämtade ut det direkt när jag fick avin, precis innan jag var tvungen att infinna mig på jobbet. Som sagt, kan de inte ens fatta vems post som ska i min låda, efter massor med klagomål, hur ska de då kunna förstå klagomål på hur emballaget ser ut?
Det paketet hade dessutom varit på villovägar ungefär en månad...

Då har du ju godkänt paketet? Felutdelning är givetvis inte ok.

Du får göra som jag, antingen kräva att avsändaren använder leverantör du valt eller utesluta dom som inte lyssnar. Jag har uteslutit bla. ELFA Electronics och dom är en historia för sig (skickar 99% luft i stora paket när det räcker med en brevpåse), dom jag valt som huvudpostleverantör är UPS, funkar alltid och levererar ända in i hallen om jag inte är hemma (bor på landet och dom vet var extranyckeln ligger) och så borde även Postnord kunna funka i dom bästa av världar.

Gamla posten funkade klockrent, var jag inte hemma så levererades paketet in i hallen med avin liggande ovanpå och avin hamnade i en plastpåse och hängdes ut påskriven dagen därpå. Det var på den tiden folk litade på varann.

Då har du ju godkänt paketet? Felutdelning är givetvis inte ok.

Ja jag vet att jag godkände det genom att hämta ut det, men måste jag verkligen se till att jag har en minst halvtimme över för att hämta ut ett paket, något om bör ta max 5 minuter om det är kö?
Dessutom, att öppna det på plats för att se om något fattas var ändå inte ett alternativ, om jag nu inte velat försöka jaga fatt i avsändaren för att då höra vad som skulle finnas i paketet, det var inte ett paket med följesedel.

Ja jag vet att jag godkände det genom att hämta ut det, men måste jag verkligen se till att jag har en minst halvtimme över för att hämta ut ett paket, något om bör ta max 5 minuter om det är kö?
Dessutom, att öppna det på plats för att se om något fattas var ändå inte ett alternativ, om jag nu inte velat försöka jaga fatt i avsändaren för att då höra vad som skulle finnas i paketet, det var inte ett paket med följesedel.

Varför skulle det ta en halvtimme? :confused:

Varför skulle det ta en halvtimme? :confused:

Tja, det hade då hur det än är tagit betydligt mer tid i anspråk än jag hade över just den dagen. Innan personalen har hittat rätt formulär, innan allt är skrivet och innan jag fått tag i avsändaren för att vet om något saknas, ja då hade jag varit sen till jobbet så det var inte ett alternativ då.

Tja, det hade då hur det än är tagit betydligt mer tid i anspråk än jag hade över just den dagen. Innan personalen har hittat rätt formulär, innan allt är skrivet och innan jag fått tag i avsändaren för att vet om något saknas, ja då hade jag varit sen till jobbet så det var inte ett alternativ då.

Det finns inget formulär att skriva i, det alternativet togs tyvärr bort för flera år sedan. Antingen vägrar man ta emot paketet på plats pga att det är trasigt eller så får man göra en reklamation på hemsidan.

Det finns inget formulär att skriva i, det alternativet togs tyvärr bort för flera år sedan. Antingen vägrar man ta emot paketet på plats pga att det är trasigt eller så får man göra en reklamation på hemsidan.

Haha! Vägra ta emot ett paket jag väntat en månad på, från en privatperson, skulle inte tro det! :rofl:

Nu blir jag ju nyfiken, hur kan det funka att reklamera på hemsidan, då kan de ju inte se hur paketet ser ut. :confused:
Eller måste jag lämna det orört tills någon fått se det, eller klaga på plats men reklamera på hemsidan? Fota? Så många frågor! :confused: :crazy: :confused: :crazy:

Haha! Vägra ta emot ett paket jag väntat en månad på, från en privatperson, skulle inte tro det! :rofl:

Nu blir jag ju nyfiken, hur kan det funka att reklamera på hemsidan, då kan de ju inte se hur paketet ser ut. :confused:
Eller måste jag lämna det orört tills någon fått se det, eller klaga på plats men reklamera på hemsidan? Fota? Så många frågor! :confused: :crazy: :confused: :crazy:

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, det enda jag som personal kan göra är att ange att kunden vägrat ta emot paketet alt. då att kunden godkänner leveransen och sen reklamerar själv via hemsidan, något som jag ju då inte ser.

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, det enda jag som personal kan göra är att ange att kunden vägrat ta emot paketet alt. då att kunden godkänner leveransen och sen reklamerar själv via hemsidan, något som jag ju då inte ser.

Jag förstår. Men nu vet jag ju i alla fall att jag kan reklamera via hemsidan istället (om andan faller på i framtida ärenden), tack för infon! :up:

Fick häromveckan ett brev från Norge, inplastat och med en lapp från norska posten som bad om ursäkt för att brevet blivit skadat... Det var lite skrynkligt och ett hörn avrivet, men bara det att man hade sett till att skydda det med plast OCH bad om ursäkt tyckte jag var så bra.
Tror inte PN skulle agerat på samma sätt...
Jag har fått såna brev med ursäkt från svenska posten så jo det gör de.

Nu ska ni få höra något fantastiskt!
I måndags skickade min kära mor ett paket böcker till mig. Då hon lämnade in paketet gissade de att paketet borde vara framme på onsdag, d.v.s. idag. Och vad får jag idag klockan 09.19, om inte en sms-avisering om att mitt paket nu finns att hämta hos ombudet? :bump:
Jag ÄLSKAR när saker går smidigt!

PostNord har alltid funkat kanon men just nu undrar jag vad Bring pysslar med? :rofl:

Sändningen har lastats för utkörning.
2017-06-09 07:54 556 52 JÖNKÖPING

Sändningen är försenad och kommer att levereras till mottagaren senare.
2017-06-09 12:00 556 52 JÖNKÖPING

Sändningen har lastats för utkörning.
2017-06-12 08:11 556 52 JÖNKÖPING

I måndags liksom. Normalt anländer paket under eftermiddagen samma dag när det gått från Jönköping. Vad tror ni har hänt? Chauffören hittar inte hit? Har hen kört i diket? Är bilen rånad så vi inte får vår kattlucka levererad? :nailbiting:

Jaha, vi beställde ett paket, det hamnar på rätt ställe, skickas vidare därifrån till något annat jävla ställe och status är nu nu att mottagaren har hämtat sitt paket?

Vi har inte hämtat paketet. :arghh:

Samma här.

Idag hittade förövrigt en granne min post i sin låda - fakturan på bilskatten. Däremot hade brevbäraren lyckats lägga ett kuvert rätt i min låda! (och ett brev till ytterligare en tredje granne). Det måste ju vara ren slumpmaskin som sorterar, eftersom brev till samma mottagare hamnar i olika lådor samma dag? Och hur kan någon tro att K. Johansson på XX delar låda med M.Green på YY?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka