Lastträning

I

IdizDynamit

Hej! Har äran att sköta om ett sto+föl :love: 4 ggr i veckan, fölet är ca1 vecka gammalt och mamman är väldigt vaksam när man närmar sig men de tbörjar ge med sig. Jag undrar hur gammalt fölet ungefär rekommenderas vara när man börjar lastträna det (tillsammans med mamman såklart) och nån som har några bra tips?! Kram :bump:

Sv: Lastträning

Vid lastning av föl så är det oftast bäst att med medhjälpare först putta in fölet i trailern därefter lasta in stoet. Annars blir stoet lätt oroligt.
Lastträning kan man sen börja med då fölet är avvant.
/M

Liknande trådar

Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 961
Senast: Dopy
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 237
Hästhantering Hej! Jag är nybliven skötare på en häst som är ca 18 år. Är inte med hästen varje dag utan några ggr/vecka. Hon står hos ägaren, men...
Svar
2
· Visningar
1 219
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter