Lastproblem bakåt.

Sv: Lastproblem bakåt.

kl

annars skaffar man transport med fronturlastning, har en isis som bara vägrar kliva på transporter utan fronturlastning, men så har man världens bästa vän som låter mig ha hennes transport här hemma med just fronturlastning.

Vissa hästar går bara inte att lära som min valack, han stänger av, drar ner rullgardinen och där står man.

Såg att tråden var gammal men det är väl kanske aktuellt iaf, eller för någon annan ;)

Sv: Lastproblem bakåt.

Min ena häst vill först inte gå på och sen inte av! :rofl:
Iaf så vet jag att han enbart är van vid att åka buss så han behövde aldrig backa.
Jag låter honom backa ett steg i taget med god hjälp (öppnar mellanväggen rejält men får se upp då han gärna vill vända!!)

Har era hästar svårt att backa i övrigt också?
En del är säkerligen lite osäkra på det där med att inte se hur det ser/känns med underlaget riktigt

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 469
Senast: Thera
·
Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 979
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 711
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.