U
Ullis gullis
Nu har jag läst en massa om svår lastade hästar som inte vill gå på transporten. Jag har inga problem med på lastning men stora problem med av lastning. Han går bara inte av. Fryser fast med hovarna i golvet och sen kan man putta och rucka bäst man vill. Åker självfallet alltid med fram urlastning men har ingen egen transport och vill inte alltid vara beroende av en sådan.
Det är alltså problem med att backa av bakåt. Jag har övat från marken i nedförs backar och prövat andra ideer som folk har gett mig. Inga problem med det alls. Det är bara från transporten och ut.
Som föl ramlade han tydligen ut på sin första resa när dom skulle lastas av. Sitter nog djupt rotat i honom. Han e 8 år och stor som ett hus och väger därefter.
Han litar på mig men inte hela vägen i detta problem.
Skulle bli glad för råd och intressant att höra om någon annan har liknande problem.
Det är alltså problem med att backa av bakåt. Jag har övat från marken i nedförs backar och prövat andra ideer som folk har gett mig. Inga problem med det alls. Det är bara från transporten och ut.
Som föl ramlade han tydligen ut på sin första resa när dom skulle lastas av. Sitter nog djupt rotat i honom. Han e 8 år och stor som ett hus och väger därefter.
Han litar på mig men inte hela vägen i detta problem.
Skulle bli glad för råd och intressant att höra om någon annan har liknande problem.