Sv: Lastning?

Har egentligten väldigt lättlastade hästar. När dom inte går in, så testar dom bara o har lust o va lite bråkiga :angel: men åker man regelbundet, typ 1 gång i veckan eller iaf varannan vecka, så går dom in på första försöket bägge två. Stoet är nog mer lättlastat än ponnyn, men ponnyn är lugnare när man väl åker:p

Mitt russ är jättesnäll och går in direkt :) Medan min connemara är helt störd och vägrar gå in, så nu har vi ringt experthjälp :p

Quartern knallar in med glädje till höt, grimskaftet ligger över ryggen och hon går in själv.

Förra halvblodet jag hade lastade sig själv. det kunde ju finans mat därinne så hon knallade alltid snällt in..:love:
Ponnyn min är också lätt att lasta. Hon kan också gå in själv om det är så. :smirk:
Hästen jag har nu hon är också rätt så lätt lastad. ibland kan man behöva sätta longerlinani släpet på sidan, men oftast behöver man inte göra mer än så. har inte provat att låta henne gå in själv.. *fegis*:p
Och sen lill ponnyn han är också lätt att lasta. Han behöver bara kolla lite sen trampar han in han också :d
Är otroligt skönt med hästar som är lättlastade :bow:
Tycker så synd om dom som har svårlastade hästar.. :( Känner flera som har det..:cool:

Superlättlastad!!!!
Första tiden tog det väl ungefär 2 timmar, men med träning har vi nu inga problem.
Hon går direkt in och jag kan last både in- och ut själv. Jätteskönt, när det funkar!

knapplån.

min var jättesvår att lasta, fick hålla på i timmar.
men nu går hon in direkt. träning ger resultat! ;)
:love:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka