Lasthjälp

M

mazarein

Oh, måste bara dela med mig, jag är så lycklig :D Det är nämligen så att jag är ägare till en häst som inte är världens mest lättlastade så att säga..:crazy: Förra ägaren sa att hon var jobbig, men det gick aldeles utmärkt när vi hämtade henne, så de tankarna försvann ju rätt snabbt! Men, efter det så gick det inte lika bra. Hästen har varit LIVRÄDD för transporten, men vi fick ändå iväg henne relativt snabbt förra året då jag skulle på kurs. men sen efter det blev det tvärstopp.. Hästen vägrade gå i närheten av transporten och skakade och reste sig och slog över och slog av skor och jag vet inte vad allt som har hänt! Men jag gav inte upp, utan började lastträna henne i hennes egna lugna takt, och tillslut så sprang hästen själv bort och in i transporten om man råkade släppa henne ett ögonblick i stallet eller liknande.. :smirk: :cool: Sen var vi iväg på en tävling, gick aldeles utmärkt att lasta. tills vi skulle hem 2 dan. hon stog som fastklistrad i 5 timmar! men sen gick hon så lugnt och stilla in så.. :devil: Efter det bestämde vi oss för att åka till en tränare som heter Ronny Åhman som bor här i närheten så vi kunde få bukt med problemet..jag tränade, hon gick in.Men, hästen gick inte i närheten av transporten när vi väl skulle dit..Först var hon ju livrädd för transporten, men nu är hon bara allmänt istadig känns det som...:crazy: Men nu på fredag ska jag på kurs, och vi har äntligen fått hit Ronny!! Så på torsda (ska komma dit en dag tidigare) kommer han och lastar min knasiga häst!! :p Är det någon som har någon erfarenhet av honom eller någon annan liknade "mirakelgubbe"?:D ;) MVH en lycklig anna och snart en lugn och lycklig Askja!

Sv: Lasthjälp

Inte jag. Min häst lunkar in i transporten helt självmant. :bow: Men kul för er som har hittat en lösning! :banana:

En del hästar är bra skumma..

Har ni samma transport? För jag vet hästar som hellre åker ett visst märke än andra märken och inte ens går in i transporter som de inte trivs i. Mina kliver rakt in i min Trane utan att blinka...

Polly_Mulle skrev:
En del hästar är bra skumma..

Har ni samma transport? För jag vet hästar som hellre åker ett visst märke än andra märken och inte ens går in i transporter som de inte trivs i. Mina kliver rakt in i min Trane utan att blinka...

Hr testat i lite olika transporter, men just nu är det trane som gäller..:bump:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 970
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 258
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel