Läste om Distansryttare i går.

Mysaan

Trådstartare
I vår lilla nästan lokala tidning stod det om en distansryttare. Läste med stor glädje och förtjusning eftersom jag tycker det var roligt att det uppmärksammades och tycker det är viktigt att det uppmärksammas.

Skrivs det ofta om distans i era lokala tidningar?

Sv: Läste om Distansryttare i går.

finns artikeln på nätet? vore kul om du kunde länka!

Ja, ganska ofta!! Vi har ju ett riktigt framgångsrikt lag här i Växjö!! Särskilt en ryttare som legat på topp i säkert tio år!!:) Mina stallkompisar var på bild efter en av ritterna förra året med!!:D

Mysaan skrev:
I vår lilla nästan lokala tidning stod det om en distansryttare. Läste med stor glädje och förtjusning eftersom jag tycker det var roligt att det uppmärksammades och tycker det är viktigt att det uppmärksammas.

Skrivs det ofta om distans i era lokala tidningar?

Jodå, det händer allt. Men det är inte något tidningarna själv brukar komma på. Inför Fornabodaritten så mailade jag först och sedan ringde jag med för att försäkra mig om att de sett mitt mail. Det var tur, för de får ju så många mail, som reportern sa. Så det blev både en förartikel om själva ritten i Bergslagsposten och på sporten i Nerikes Allehanda om en av våra egna som startade YR-SM och så skrev de även efter.

Förr har de också skrivit en del, bara de blir påminda om händelser. Så på era tidningar och tjata. Ju mer distansen syns, desto större chans har vi till sponsorpengar och till tillstånd av markägare att lägga banor på deras mark. Det är en helt annan sak att prata med markägare, när de säger "ja, just...det såg jag i tidningen".

Hälsning Maja

Hos oss är det väldigt sällan det står något om distansryttare vare sig vi skickar in material själva eller inte.
Det är fotboll och speedway som gäller...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
736
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 967
Senast: Farao
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: Praefatio
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka