Läskig knöl

Josefinelovisa

Trådstartare
Min häst har någon knöl på vänster bakben, precis över hasen på baksidan! Vad kan detta vara? Hästen har blivit röntgad förut och dem hittade ingenting.
Han är dessutom ganska stel baktill.. Och står och spänner upp det benet ibland(som om han stretchar det) han har även börjat gjort det med det andra bakbenet. :( är det någon som vet vad det kan vara? Jag märker ingenting vid ridning förutom att han är lite stel i början

Det kan vara exakt vad som helst. Ligger den på huden så kan det vara en ink, ligger den under huden så kan det vara...tja...precis vad som, en gammal skada, en ny skada, en tagg, en fettknöl, ett fästningbett

Min häst har någon knöl på vänster bakben, precis över hasen på baksidan! Vad kan detta vara? Hästen har blivit röntgad förut och dem hittade ingenting.
Han är dessutom ganska stel baktill.. Och står och spänner upp det benet ibland(som om han stretchar det) han har även börjat gjort det med det andra bakbenet. :( är det någon som vet vad det kan vara? Jag märker ingenting vid ridning förutom att han är lite stel i början
har hästen blivit röntgad pga knölen eller tidigare när ingen knöl fanns?

Deg

det är det jag inte vet :/ har inte haft han så länge. Jag borde nog åka till vet med han. :(
Ja en veterinär kan svara bäst vad det är. En bra idé att låta undersöka honom. Det kan vara allt ifrån pålagring, överben, broskbildning, infektion, böld, vätskeansamling, ink eller vad som helst. Otäckt eller ofarligt. Bäst att kolla upp :)

Om du nyligen köpt honom, blev han inte besiktad? Isf ska det stå med där.
Jag struntade i att besikta honom då vi visste att han inte skulle gå igenom pga stelhet. Han är både röntgad, behandlad med kortison och fått laser. Även kollad om det kan vara fästingsjukdom. Dem hittar ingenting och jag har fått alla journaler på honom. Han ska tydligen inte ha ont av detta men jag känner att jag borde nog kolla honom igen.. På en annan klinik kanske! Han går Som hobbyhäst

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 616
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 554
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka