Ah ok. Jag förstår vad du menar, men tror att en del finner den avslappnande.Jag tycker mest att hennes röst lika gärna skulle kunna beskriva andra saker...
Fast det kanske bara är jag?
Sen har inte barn samma associationer som vuxna (än?).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah ok. Jag förstår vad du menar, men tror att en del finner den avslappnande.Jag tycker mest att hennes röst lika gärna skulle kunna beskriva andra saker...
Fast det kanske bara är jag?
Den har 20 miljoner visningar, så tror att det är fler än jag som tittar på den innan läggdags. Han har ett par där han matar sina räkor med grönsaker.Den gav ett helt annat intryck för mig
Nej dottern märkte ingentingAh ok. Jag förstår vad du menar, men tror att en del finner den avslappnande.
Sen har inte barn samma associationer som vuxna (än?).
Jag lyssnar generellt bara, brukar inte titta på videor. Men jag ser inget sexuellt i hennes röst.Men tycker du hennes klipp är avslappnande?
Jag kan förstå den som gillar andra typer av ASMR även om jag inte själv har ngn behållning av det
Jag känner mest att sättet hon viskar på i min värld antyder upphetsning
Vår dotter älskar slimeklipp på Youtube och de flesta av dem betecknas ju som ASMR som jag förstått är en stor grej för många även om jag inte själv förstår mig på det.
Pga att de betecknas med ASMR så fick hon nu en "rekommendation" av youtube om ett annat ASMR-klipp.
Jag känner att jag reagerar starkt negativt på det här klippet, jag tycker själv personen i filmen verkar försöka vara erotisk och hela upplägget med trädocka mm gör att jag tyckte det var skitläskigt.
Dottern tyckte som väl var att det var tråkigt så jag slapp se hela men är det bara jag som reagerar såhär?
Ni som gillar ASMR-klipp vad säger ni? Är detta avslappnande?
Det är inte sexuellt för alla. Men det är en fetisch också.Nej det är verkligen inte sexuellt. Jag lyssnar på asmr de flesta kvällar för att kunna somna, och ibland när jag ska ta en powernap på dagen med. Jag använder det för att kunna slappna av, sluta tänka på allt och därmed kunna somna.
Ah, förutom att det är det då.Nej, asmr är inte sexuellt eller en fetisch. Det är mer likt meditation. Hjälper med saker som ångest och ptsd.
Men allt kan ju vara en fetish för någon. Jag tycker inte barfotafötter är sexuellt men vissa har det som stor fetish. Det gör inte fötter per automatik sexuella.Det är inte sexuellt för alla. Men det är en fetisch också.
Men allt kan ju vara en fetish för någon. Jag tycker inte barfotafötter är sexuellt men vissa har det som stor fetish. Det gör inte fötter per automatik sexuella.
Så asmr är stort bland barn och ungdomar för att det är en vida känd fetish...?Jag menar inte att det är en fetisch såsom du beskriver det "men allt kan ju vara det för nån enstaka person nånstans i världen". Jag menar att det är en stor anledning till varför det plötsligt finns överallt & har den populariteten det har.
Som typ absolut ALLT är. Men ändå är du inte inne i tråden om semlor och säger att folk har en fetisch för att smeta in varandra i grädde och mandelmassa?Det är inte sexuellt för alla. Men det är en fetisch också.
Det var inte vad jag sa. Läs igen.Så asmr är stort bland barn och ungdomar för att det är en vida känd fetish...?
Kan du utveckla, eftersom jag uppenbarligen misstolkar dig? Tolkar jag inte rätt första gången lär det inte ändras för att jag läser samma ord en gång till.Det var inte vad jag sa. Läs igen.
Det underlättar om du inte lägger till ord när du läser vad jag skriver..Kan du utveckla, eftersom jag uppenbarligen misstolkar dig? Tolkar jag inte rätt första gången lär det inte ändras för att jag läser samma ord en gång till.
Vad har du för belägg för att det är en fetisch och det är anledningen till spridningen?Det underlättar om du inte lägger till ord när du läser vad jag skriver..
En stor anledning till att det fått sån stor spridning överallt är pga att det är en fetisch. Inte pga att barn har den fetischen. Men när nått blir populärt och sprids överallt, även på youtube, facebook mm, så kommer detta förstås även bli nått som barn och ungdomar intresserar sig för. Särskilt när det är nått som inte är _uttryckligen_ sexuellt innehåll, som inte blockas av nån social media, är nått som alla kan delta i och skapa, etc.
Vår dotter älskar slimeklipp på Youtube och de flesta av dem betecknas ju som ASMR som jag förstått är en stor grej för många även om jag inte själv förstår mig på det.
Pga att de betecknas med ASMR så fick hon nu en "rekommendation" av youtube om ett annat ASMR-klipp.
Jag känner att jag reagerar starkt negativt på det här klippet, jag tycker själv personen i filmen verkar försöka vara erotisk och hela upplägget med trädocka mm gör att jag tyckte det var skitläskigt.
Dottern tyckte som väl var att det var tråkigt så jag slapp se hela men är det bara jag som reagerar såhär?
Ni som gillar ASMR-klipp vad säger ni? Är detta avslappnande?
Jag vet att det inte är en populär åsikt att skriva, särskilt i forum som dettaVad har du för belägg för att det är en fetisch och det är anledningen till spridningen?
För mig låter det som ett väldigt bakvänt resonemang.Det underlättar om du inte lägger till ord när du läser vad jag skriver..
En stor anledning till att det fått sån stor spridning överallt är pga att det är en fetisch. Inte pga att barn har den fetischen. Men när nått blir populärt och sprids överallt, även på youtube, facebook mm, så kommer detta förstås även bli nått som barn och ungdomar intresserar sig för. Särskilt när det är nått som inte är _uttryckligen_ sexuellt innehåll, som inte blockas av nån social media, är nått som alla kan delta i och skapa, etc.