Laserbehandling av senskada?

Sv: Laserbehandling av senskada?

Japp, jag har gjort det. Vet var förvånad över att det såg så bra ut vid återbesöket så någon nytta gjorde det nog. Hade läkt över förväntan. ET kom ut och gjorde det ett par gånger första v, sedan en gång/v och sedan med lite längre mellanrum. Tror hon var ute 6 ggr.

Nu vet jag dock inte hur det fungerar i längden då pållen har haft diverse andra problem sedan senskadan så hon är inte riden i någon större utsträckning.

Vi gjorde det ett antal ggr på min ponny när hon hade en gaffelbandsskada. Två och en halv månad efter att hon skadat sig var vi ute på tävlingsbanan igen, så jag tror att det hjälpte, det är trots allt en kort konvalescenstid för en senskada.

Jag har bara positiva erfarenheter av laserbehandlingar!! Rekommenderar det starkt till alla!:laugh: Har sett så fina resultat på olika skador!
Lycka till!

Nej, stötvågsbehandling (shockwave) är en form av tryckvågor som behandlaren "stöter in" i den behandlade vävnaden med en särskild apparat.

Laser är behandling med laserljus genom att en prob sätts mot det ställe som skall behandlas och "skjuter" laserljus in i vävnaden.

Usch vad svårt att förklara, googla så hittar du kanske bättre förklaringar. Hur de vetenskapliga beläggen ser ut för de olika behanldingsalternativen kan jag inte svara på. Finns säkert att hitta på nätet det också.

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: ako
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 034
Senast: jemeni
·
Hästvård Lindrig senskada av förstärkninsbandet höger fram 4/10. Ska nu skrittas. Någon som sitter på något typ av progressionsprogram? Nu...
Svar
1
· Visningar
392
Senast: Elo
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka