Laser vs Mikroström

Susz

Trådstartare
Varför använder vissa laser istället för mikroström och tvärtom??

Är det prisskillnader eller behandlingsform ??

Varför är den ena bättre än den andra ??

Helt opartisk, vill bara veta...

Sv: Laser vs Mikroström

Intressant fråga! Jag vill också veta mer så jag *puttar* lite...

Jag (som inte kan så mycket om detta) har fått för mig att lasern går fortare och även är effektivare. Mikroströmmarna tar längre tid per tillfälle att behandla med. Tror även att lasern är rätt mycket dyrare.
Observera nu att jag skrivit "tror"...

Jag tror oxå som du men finns det verkligen ingen här inne som har erfarenheter av dessa 2 ??!!

Jag har erfarenhet av båda..

Laser ger en mer punktbehandling på tex en muskel. Och gör man inte rätt så kan man skada/bränna sönder det man lasrar på. Men gör man rätt är det helt klart väldigt effektivt!

Mikroströmvågor är mer som väldigt djupgående massage och behandlar en större yta. Den kan du aldrig skada en häst med. Har du den fel så är det enbart förgäves med tiden du lagt ner på det felande.
Gör du rätt med den så är resultatet behandling av muskler du med handkraft inte hade kunnat komma åt annars. Mycket bra.

I båda fallen naturligtvis behövs stor kunskap i hästens anatomi och fysiologi. Och ett mål med vad du vill få fram av behandlingen.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka