Läsa till veterinärassistent?

Sv: Läsa till veterinärassistent?

Jag har en kompis som tänkte bli det och gjorde praktik innan sen valde hon veterinär i stället. Nu verkade man ju komma in på 1,6 på veterinär och det var omöjligt när jag kollade. Då var det 2,0 eller 2,3(?) på högskoleprov och då maxat betyg :)

Sv: Läsa till veterinärassistent?

Jätteskillnad i lön, men jag personligen vill inte vara veterinär utan älskar mitt jobb som djursjukskötare. Vill inte operera och så, utan vill ha just omvårdnaden vi har.
Jag är säkert inte den enda, precis som du inte är den enda som tänker tvärtom.

Precis. Jag känner inte heller att jag vill bli veterinär. Jag gör hellre "grovjobbet" som vissa kallar det. Att operera och sådant intresserar mig inte alls.:)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är trött på nuvarande jobb. Har inte lyckats ta mig igenom en vidareutbildning (på gymnasienivå) eftersom jag helt saknar... 2
Svar
39
· Visningar
2 772
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 218
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 671
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 956
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2