Låsa sidor??

åke

Trådstartare
Om jag vill "låsa" sidor så tex. barnen inte kan gå ut på dom, hur gör man då? Vet att många skolor har låst tex. Lunarstorm. Men hur gör man? Snälla hjälp mig. :bump: :banana:

Sv: Låsa sidor??

Vill ju bara veta hur man gör och så att barben inte går ut på diverse sidor då dom blir äldre eller har kompisar hemma.

Hej!

Och hur gör jag för att i tentatider låsa buke så jag inte kan sitta där istället för att plugga???

/Lavinia, helt utan självdisciplin

skolor brukar låsa sidorna genom att de har en proxyserver som kollar all trafik in och ut. det innebör att du skulle behöva en separat låda mellan din dator och nätet, något som barnet kanske kan koppla bort.

men det finns program som skyddar barn från vuxensidor, har dock inte lagt ner tid att forska i det.

o när jag laddade hem ett sådant så fick pappa+syrran+två datorexperter i sthlm ta tillbaka tiden i datorn 2 dagar för att få allt att fungera.. :crazy:

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 440
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar