Läsa på universitet och ha småbarn

Mirre

Trådstartare
Går det?
Någon som gör det här?
Hur får ni tiden och räcka till?
Hur bor ni i förhållande till skolan?

Sv: Läsa på universitet och ha småbarn

Min mamma började plugga till ekonom när jag började skolan, jag var alltså 7 år, mina syskon 5 och 2 år.
Det var tufft men mamma klarade det, mycket pluggande blev det efter vi somnat på kvällen och mamma var noga med att hänga med på föreläsningarna. Mamma klarade alla tentor utom en på första försöket (den hon inte klarade var när jag låg på sjukhus). Vi bodde 1,5 mil från universitetet.

Jag har själv planer på att plugga när Emilia och ev. syskon är små. Jag tror det kommer gå bra, men det gäller att ha diciplinen att plugga och inte göra andra saker på "skoltid". Sen beror det mycket på vad man pluggar också hur mycket tid som går åt och många utbildningar har mycket varierande, ibland massor att göra och ibland lugnare perioder.

Oki vad ska du plugga?

Jag var sugen på att läsa digital mediedesign men får se.
Isak är ju bara 1½ och jag kan inte flytta hursomhelst

Jag studerar till beteendevetare och har fyra barn, dom är 2, 4, 6 och 8 år min man jobbar heltid och sen har vi hundar och hästar.

Jag studerar vissa kurser på universitetet som ligger ungefär 8 mil härifrån men det är ganska sällan jag är där (1-2 ggr per vecka), dessutom läser jag det som går på distans vilket fungerar jättebra för mig.

Visst blir det en del pyssel med att få ihop allt men det går om man bara vill :laugh: läser man något som man är intresserad av är det mycket lättare att få i hop allt. För mig har nog räddningen varit att jag har kunnat läsa lite på distans för då har jag kunnat läsa på helgerna när min man är hemma, eftersom de små barnen bara går 15 timmar på dagis och de två stora "bara" går i skolan (inget fritids) har det varit svårt att få tiden på veckorna att gå ihop.

Oki distans är ju smart, dock tvivlar jag på att jag fixar det.
Sitter nu och försöker plugga men ni ser ju hur bra det går.
Sitter här och skriver istället:D

puttar upp tråden för att få lite mer synvinklar

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
876
Senast: Dunet
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Bexzor
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 819
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna