Lås till köksskåp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yahoo

Är det någon som har barnsäkerhetslås till köket som inte är av "IKEA-typ"? Vi skulle vilja ha någon annan konstruktion men har inte hittat något. Någon som vet om det finns/vart?
Och, vi har mycket lådor, smart lösning till dessa? Vi har haft ett långt skohorn men jag råkade bryta av det i kväll när jag öppnade en låda... :crazy:
 
Sv: Lås till köksskåp?

jag vet inte vad som är "ikeatyp"?
Har skohorn i ena lådraden och ett band som hyfsat låser den andra raden lådor. tror det är "akta" som tilverkat det. (kan ordna foto till i kväll, om nån vill se)
Skåpen har vi inga lås på...
 
Sv: Lås till köksskåp?

Vet inte heller hur IKEAs ser ut men vårt kök är från Vedum och på en låda och ett skåp fanns barnspärrar. Så vänd dig till nån av de stora köksfirmorna så går det nog att beställa.
 
Sv: Lås till köksskåp?

Vi har kapat av elrör som vi trätt igenom handtagen på lådorna och sedan haft en "hakspärr" på översta lådan. Har funkat bra, och elrör bryter man inte av :)
 
Sv: Lås till köksskåp?

Då har jag plåtograferat litegrann...
Fotona hamnar nog i lite oordning, men de visar hur det ser ut när remmen är åtdragen resp lös, hur den sitter fast och nackdelen, att det går att dra ut lådorna litegrann så fingrar kan komma i kläm... Går att dra åt remmen något mer, men inte så mkt.
rem1.jpg
rem3.jpg
rem4.jpg
rem5.jpg
rem2.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 525
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 472
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp