larv i barnmatsbruk.....

M

milles mamma

idag när jag nästan hade gett min son på8mån en helburk med barnmat så låg där en larv:eek::eek: en vit:eek:.tycker det e super dåligt att ngt sånt har kunnat komma me.tänk om min son har fått en sån i sej urk...jag mår illa:eek::eek:.min mamma köpte ettpaket baugetter(vet ej hur det stavas ) isamma affär denna veckan och dom var mögliga(går ut den 27 november 2007). ska ringa dom som tar fram barnmaten imorgon.....
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

hade barnmaten gått ut då menar du? Annars är det ju tillverkaren du ska kontakta.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

nej barnmaten hade inte gått ut den går ut nästa år och jag köpte den för 2dagar sen
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Då skulle jag definitivt kontakta tillverkaren. Har ni sparat burken eller dokumenterat det på annat sätt? Det brukar inte vara några problem att få ersättning oavsett men de uppskattar att få chans att undersöka det hela. Kan finnas koder så de ser när och var det är tillverkat och så.

Verkligen jättetrist när sådant händer. Har varit med om att hittat en träbt i en barnmatsburk en gång, inte så kul om min 6-månaders hade satt den i halsen. Dock fick jag rejäl ersättning och ursäkt från tillverkaren.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

jag har sparat burken och larven samt maten som blev över....verkligen äcklad(har själv inte ätit ngt efter det). jag trodde bara dom ersatte beloppet för själva maten? får jag vara nyfiken å fråga vad din ersättning låg på? fy vad hemsk att hitta en träbit i maten....:(
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

får jag fråga vilket märke det var på din barnmburk? du får gärna pma mej om du vill......
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Var den levande?
Död?
Kokt?

Kokta mjölmaskar är helt ofarliga.
Levande också föresten.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

masken levde.....och burken klickade när jag öppnade den....
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Må hända, men fortfaran de såååå äckligt...:crazy:


Till TS>>>
Vad var det för mat?? märke?

PM:a om du inte vill skriva här
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

masken levde.....och burken klickade när jag öppnade den....

Det är inte bra.
Det tyder på att något i deras tillverkning har gått fel.
Vilket i sig kan innebära att maten är dålig av andra orsaker.

Det är inte själva larven som är faran, utan varför den kom dit.
Och vad mera som i sådana fall kunde följa med.
Den barnmaten bör man inte äta.

Och du bör kontakta Länstyrelsen eller Livsmedelsverket för utredning av hygienen kring tillverkningen.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Jag skulle gärna vilja veta vad det var för sort! Fy vad äckligt. Vi brukar värma maten direkt i burken men nu får man verkligen överväga att lägga upp den på tallrik så man kan kolla igenom den innan bebis får äta.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Då skulle jag definitivt kontakta tillverkaren. Har ni sparat burken eller dokumenterat det på annat sätt? Det brukar inte vara några problem att få ersättning oavsett men de uppskattar att få chans att undersöka det hela. Kan finnas koder så de ser när och var det är tillverkat och så.

Verkligen jättetrist när sådant händer. Har varit med om att hittat en träbt i en barnmatsburk en gång, inte så kul om min 6-månaders hade satt den i halsen. Dock fick jag rejäl ersättning och ursäkt från tillverkaren.

Jag hittade också en träbit i en burk men fick till svar att det var en "bit grönsak som blivit träaktig" är övertygad om att det var en träbit men skit samma. Jag fick matcheckar på kanske 100:- eller 200:- minns inte, ursäkt samt tackbrev för att jag kontaktat dem.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Inte minst läskigt att larven levde. En död är väl en sak, men att den lever betyder ju att det finns tillräckligt med syre och då borde även bakterier frodas.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Jag tycker det är väldigt konsting att larven kunde leva då det var klickljud på burken. Då finns det inte mycket syre och larven borde dött ganska omgående.

Sen undrar jag om de mögliga bagetterna? Att en affär ska ha fått två felpackade saker från två olika leverantörer och sålt de två sakerna till samma kund, samtidigt, låter lite märkligt? Maximal otur.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

ja det kanske e otur men det e sant! inget jag skulle hitta på......kanske låter konstigt att det händer men sånt är livet.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Inte minst läskigt att larven levde. En död är väl en sak, men att den lever betyder ju att det finns tillräckligt med syre och då borde även bakterier frodas.

Det ska inte finnas någon syre i burkarna, det är därför innehållet kan hålla i flera år. Jag jobbar på ett lager där vi har barnmat på lager, ej tillverkning. Det finns batchnr på burkarna och då kan tillverkaren gå tillbaka och kolla om något hänt vi tillverkningen och ev återkalla alla burkar med samma batch, så det är viktigt att man kontaktar tillverkaren så de får reda på problemet. Ett annat sätt att veta om buken inte varit öppnad är att kolla locket, kan man trycka ner locket på mitten så finns det luft i burken, anser att man kan missta sig på klickljudet och när plastremsan som sitter fast i burken går av, även om det inte är så i TS fall.
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Jag vet ! Och det är därför det är så obehagligt att larven levde - jag kan inte tänka mig att den hade kunnat leva utan syre alltså måste det ha funnits syre.

Och sen baguetterna som var mögliga - lite samma där - låter som om det kommit in syre i förpackningen...
 
Sv: larv i barnmatsbruk.....

Jag har för mig att likmaskar (fluglarver) kan klara sig ett bra tag i en syrefri miljö.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp