Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag går emot övriga lite här. Jag började tidigt med mina. När de var typ två månader. Då började jag borsta mamma i stallgången medans fölis var ensam i boxen. Sedan tog jag ut mamma medans fölis var ensam kvar i boxen och sedan leddes ut. Istället för att ta båda på en gång. Några gånger av detta brukar räcka är min erfarenhet, sen kan man öka tiden. Bra om fölkameran är kvar så att man ser om något händer eller om man har gått för fort fram.Hur gör ni när årets fölunge ska börja lära sig att vara själv hemma medan mamma rids?
Det blir liksom ännu mer besvärligt då stoet och fölet är de enda hästarna på gården och därför är de ännu tajtare.
Gör tvärtom - hantera fölungen själv medan mamma är i stallet. Och sen när den är välrastad och trött rider du mamman.Hur gör ni när årets fölunge ska börja lära sig att vara själv hemma medan mamma rids?
Det blir liksom ännu mer besvärligt då stoet och fölet är de enda hästarna på gården och därför är de ännu tajtare.
Åh stackars litenJag undrar om fölet har träffat några andra hästar så att det känner till att mamma inte är den enda andra häst i världen?
Vet en som bara hade två och där fölet blev hysterisk på nivån att det var farligt för sig själv när mamman försvann. Sannolikt trodde det att det blev övergivet av den enda artfränden i världen.