Lära gå med koppel.

Sorbe

Trådstartare
Koppel, sele eller vad man nu säger.

Han är en fegis, allt är läskigt ute, men det börjar bli bättre nu när han går sin vanliga runda runt huset. :) Men iaf, hur lär man katten? Läste något för längesen, men det har inte behövts eftersom vi bara gått runt huset och då går han i sin egen takt och man följer efter med flexikopplet.

Sv: Lära gå med koppel.

Hurdå lär? Menar du hur man tränar den att gå i sele eller menar du att du vill promenera med den som med en hund -alltså att du bestämmer takt och väg? Det senare är det inte många katter som är förtjusta i, det är katten som går med dig, inte du som går med katten.

Ska du bara vänja katten att gå i koppel "som en katt" så är det enklast att vänja kissen vid att ha selen på sig när den är lös innomhus så den vänjer sig vid selen. Sen är det bara att spänna fast kopplet och följa med dit missen vill gå.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: cili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 278
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar