Jag skäms över att inte kunna hantera pengar så bra! Håller på skriver Upp varenda utgift den här månaden och det går överstyr! Jag tröstshoppar saker ( främst till hundarna) för jag mår så dåligt! Jag har liten inkomst varje månad men har ett sparkonto som är avsett till tandvård till mig och veterinärvård till hundarna och även vid kriser. Där är jag och nallar pengar ifrån nu..
Försöker ha låga fasta utgifter men drar ändå på mig tv-kanaler och läsappar osv, varje månad som dras automatiskt varje månad. Inte bra! Nu har jag avslutat flera appar och tv-kanaler så det är bra!
Men hur gör ni? Håller ni en budget? har ni några bra tips på hur man håller i pengarna och inte går back i budgeten? Har ni flera kontokort el bara en? Separat matkontokort kanske? Jag skäms över det hela!
tacksam för svar!
Försöker ha låga fasta utgifter men drar ändå på mig tv-kanaler och läsappar osv, varje månad som dras automatiskt varje månad. Inte bra! Nu har jag avslutat flera appar och tv-kanaler så det är bra!
Men hur gör ni? Håller ni en budget? har ni några bra tips på hur man håller i pengarna och inte går back i budgeten? Har ni flera kontokort el bara en? Separat matkontokort kanske? Jag skäms över det hela!
tacksam för svar!