Laptoptips

escodobe

Trådstartare
Kommer börja läsa på ITuniversitet i vår, och kommer då behöva ha en laptop. Man kan få hyra dem där för 1000kr/termin. Men det verkar rätt dyrt då man inte får köpa loss dem efteråt. Så jag behöver köpa en. En billig eftesom jag får hjälp med pengar av mamma.
Jag ska andvända den till ex dreamweawer, photoshop och liknade. jag spelar ALDRIG spel. Men jag måste kunna surfa trådlöst.
Vad tror ni är minmumprestande/funktions kraven jag kan komma undan med? Vad behöver jag se upp med när jag köper en?

Jag försökte prata med dem på skolan, men de var väldigt svävande och pratade bara om hur dyra programvaran är, och att de ingår om man hyr av skolan.
Några tips?

Sv: Laptoptips

Jag läste en kurs på IT-universitetet 2003 och jag tror att alla som gick på programmet hyrde datorer av skolan. De datorerna var ganska avancerade, men på den tiden hade ju inte alla bärbara trådlöst nätverk som de flesta har idag.

Nu är jag ingen expert men jag tror inte du behöver en avancerad dator för att köra dreamweaver och photoshop, men kanske inte den allra billigaste heller. Men det är ju faktiskt så att Dreamweaver och Photoshop är dyra program.Tänker du köpa dem om du inte får dem av skolan? Eller hur ska du göra?

Jag tror att det definitivt är smidigast att hyra dator av skolan, eftersom alla har likadana och det är lättare med support och så, men det är nog inte billigast. Annars kanske du kan hyra första terminen och "känna" in lite vad som behövs och hur andra gör och sedan köpa en till nästa termin?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 153
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 524
Senast: vallhund
·
Anläggning Finns säkert liknande trådar, men var svårt att hitta med mobilen... Men så här: jag och sambon pratar aktivt om gård och sparar pengar...
Svar
10
· Visningar
1 991
Senast: pews1972
·
R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 637
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18