Laptop och internet via mobiltelefon

Prosit

Trådstartare
Hur gör man??? Jag köpte en laptop idag.
I stugan har vi ingen el, och jag funderar på möjligheterna att koppla upp sig via mobiltelefonen som en vän gjorde där ute när hon hälsade på mig.

Hur bär man sig åt?
Vad behöver man?
Hur går det till?

Datorn i fråga är en sån här: länk till pdf-fil

Vad behöver jag till datorn och vad behöver jag till telefonen? Har en Nokia 3100.

Tack på förhand!!
 
Sv: Laptop och internet via mobiltelefon

Eftersom din telefon saknar dels GPRS-funktionen (för dataöverföringen) och en IR-port eller bluetooth (för att föra över data mellan telefonen och datorn) så kan du inte använda den för att komma åt Internet.

Datorn saknar dessutom IR-port och bluetooth...

Tyvär :(
 
Sv: Laptop och internet via mobiltelefon

Brandhamstern skrev:
Eftersom din telefon saknar dels GPRS-funktionen (för dataöverföringen) och en IR-port eller bluetooth (för att föra över data mellan telefonen och datorn) så kan du inte använda den för att komma åt Internet.

Datorn saknar dessutom IR-port och bluetooth...

Tyvär :(
Det går inte med någon sladd heller??? :(
Tanken är att det skulle införskaffas en lämlig telefon om det går på det sättet, ja, sen när datorn är färdigbetald, o till nästa sommar. På vintern är vi inte i stugan så mycket.
 
Sv: Laptop och internet via mobiltelefon

Nja det finns väll sådan PC card som har slags inbyggt system men om den fungerar på dne är jag inte säker
 
Sv: Laptop och internet via mobiltelefon

ok, sån pc-card-hållare finns i alla fall. Jag får ta dator under armen o åka till databutiken o fråga. Tack!
 
Sv: Laptop och internet via mobiltelefon

Jagt har kört lite grann på uppringd anslutning via mobilen(inbyggt modem i telefonen behövs) o det blir både dyrt o långsamt så jag tror 3G är nödvändigt i praktiken.
Vet inte om det går att köra direkt på GPRS på GMT det borde isåfall bli snabbare, har försökt lite halvhjärtat utan att få till det.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Laptop och internet via mobiltelefon

Låter trist om det inte ska gå. Jag får undersöka saken. Tack för er hjälp i alla fall.
:bow:
 
Sv: Laptop och internet via mobiltelefon

Brandhamstern skrev:
Eftersom din telefon saknar dels GPRS-funktionen (för dataöverföringen) och en IR-port eller bluetooth (för att föra över data mellan telefonen och datorn) så kan du inte använda den för att komma åt Internet.



Tyvär :(
Hur ser man om den har GPRS-funktion?
Vi åkte till phonehouse, de sa att det ska gå, köpte en kabel........ men får det inte att fungera. Den kopplar ner på en gång. Vi kan komma in i telefonen o redigera telefonbok och sånt, men när vi trycker på anslut, så försöker den, men sen kopplar den ner.

De SA att det SKULLE fungera på vår dator, hade den med oss och visade. Har de lurat oss alltså?? :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 919
Senast: kma
·
Äldre Hej alla, Jag är sparsam och noga med utgifter och kollade upp noga när jag skaffade internet när jag flyttade tycker jag. Men, jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 148
Senast: Alexandra_W
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
669
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 309
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp