Länk till nytt fönster - bestämd storlek?

psychogrrl

Trådstartare
Finns det någon html-kod att lägga in i 'a href="...." target="blank"' som gör att man anger en bestämd storlek på det nya fönstret som öppnas? Om inte, går det att lösa på annat sätt?

mvh
Karin
 
Sv: Länk till nytt fönster - bestämd storlek?

Till det kan du använda t.ex javascript.
Webdesignskolan finns sådana skript.
Vid Menyn till vänster klicka på Javascript-Java sedan Popupfönster.
Finns flera olika script att välja mellan.
 
Sv: Länk till nytt fönster - bestämd storlek?

Jo det kan nog vara att många har så.....mig själv inkluderad.
För mig så är det så att om jag klickar på en popup så stängs den ner på en gång....men när jag klickade på din länk så stannade fönstret uppe och inte stängdes ner. På många av dessa program man har för att stänga ner popups går det att ändra inställningarna så inte popupen inte stängs ner.
 
Sv: Länk till nytt fönster - bestämd storlek?

Hej! Sitter och klurar på samma sak... Är det bara Javascript som gäller eller kan man styra fönsterstorlek på något annat sätt.

Jag är måttligt road av alla dessa pop-up fönster som florerar och har därför en popup-bockerare i min webbläsare (Mozilla FireFox -rekommenderas!).

Men jag skulle vilja kunna skapa fönster med bilder i stor storlek som aktiveras via att man klickar på motsvarande bilds "tumnagel" ;) . Vill vidare att dessa bilder ska kunna ligga kvar, öppnade, om inte användaren väljer att stänga ner dessa. Hade tänkt att presentera olika hästar i olika utvecklingsstadier på detta vis och via detta kunna låta användaren kunna jämföra 2-3-... bilder.

Tips? Eller är det Javascriptträsket som gäller?
 

Liknande trådar

Hemmet Börjar bli galen på att otäcka insekter letar sig in i lägenheten så fort jag har mitt sovrumsfönster öppet 😭 Jag köpte sånt där nät man...
Svar
16
· Visningar
1 092
Senast: Soapbubble
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 260
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 625
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp