Långt!! Hjälp, behöver tips och idéer vad det är vår hund har drabbats av.

N

Nobbeled

Har en 2 årig Beaucerontik som kom till oss i juni -08. Hon har haft konstiga hältor och "stelhet" i olika perioder.
Har varit hos veterinär vid 4 olika tillfällen sedan i juni och blodprov har tagits för flera olika åkommor och allt är negativt. Både det "vanliga" och akut blodprov för fästingburna sjukdomar har tagits 2 gånger. Det vanlig allmänstatus blodprovet har varit inom normalvärdena alla gångerna. Hon är även testad för reumatism och röntgad för "växtvärk". Hon är behandlad med antibiotika och smärtlindring samt med kortison, utan någon större verkan. Veterinär och massör tycker att hon är stel i alla leder men däremot inte i hennes muskulatur. Veterinären trodde inte att problemet kom från rygg eller höfter. Massören däremot trodde att det kunde komma från ett ligament i länden.

I mitten av augusti var hon riktigt dålig ett par dagar för att sedan "repa" sig utan medicinering efter 3-4 dagar. Hon ville varken röra sig eller äta riktigt. Vi har inte märkt någon skillnad om vi fortsatt att motionera henne lite lugnt eller om hon fått vila helt.

Därefter har hon varit hur pigg som helst. Vi har börjat träna lite sakta igen och börjat bygga hennes styrka/kondition. Hon har gått upp i vikt och pälsen har glänst. Vi har varit noga med att inte överanstränga henne utan enbart små korta pass och att hon varit uppvärmd innan. Under denna period blev hon helt plötsligt en annan hund, till och med lite störig i sin intensitet ;) Hon gick upp i vikt och började bli snygg, förutom hennes svans som helt plötsligt blev en "spetskringla" igen :angel: Denna 4 veckors glädje fick inte hålla i sig!

Gissa om jag därför blev deppig när hon i onsdags började se lite "stel" ut igen :cry: Hon är nu lite synligt halt på vänster fram men jag tycker att hela hunden är stel. Hon vill inte sitta eller ligga på kommando. Hela familjen älskar denna goa hund och vi vill ju veta vad det är för fel på henne. Samtidigt känns det inte som om de veterinärer som jag har varit hos tar det på allvar. Jag märker ju vid de tillfällena som hon är pigg att det är en helt annan hund jag har.

Tiken har inte tidigare visat några symtom på hälta eller stelhet hos den tidigare ägaren som är veterinär.

Snälla alla tips mottages tacksamt!

Lill

Sv: Långt!! Hjälp, behöver tips och idéer vad det är vår hund har drabbats av.

Är hon friröntgad, så att det är uteslutet att problemen beror på osteokondros?

Hon är röntgad AD/HD nu i september (under hennes "friska" period). Jag har inte fått resultaten ännu från SKK men djursjukhusetsveterinär såg inga konstigheter på plåtarna.

// Lill

Om jag förstår saken rätt är hon en omplaceringshund? Jag tycker ändå du ska kontakta hennes uppfödare och be om info och råd. Hur mår resten av hundarna i hennes kull idag? Lycka till!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 601
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
680
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar