Längre hår

niikon92

Trådstartare
Hello :)

Inte ofta jag är på denna delen utav forumet... brukar mest hänga i "häst-delen" ;)

Va har ni för tips för att få längre hår?
ag har tjockt hår, och hyffsat långt...men vill ha ännu längre :D

Tips? :)
 
Ha bra gener!;)
Nej, men det klassiska; Inte använda för mycket plattång, hårfön osv, inte gnugga håret med handduken när det är blött, inte slita och dra i det vid kamning, variera frisyr med hårsnodd utan vassa metallclips, äta bra och varierad kost osv osv osv.
Det fungerar för mig i alla fall. Sen har jag verkligen hår som växer som ogräs!:meh:
För många fungerar ju även No-poo metoden. För mig var det också bra, men jag var för lat för att fortsätta.
 
Jag upplever att regelbunden massage av hårbotten fungerar, men om det bara är inbillning kan jag inte svara på. Ricinolja tyckte jag var för krångligt att hålla på med, samt att det är viktigt att verkligen få bort all olja ur hårbotten så att det inte täpper till. Märkte heller ingen skillnad när jag testade.
 
Klipp det inte och drick mycket öl ;)

Mitt hår är långt och växer snabbt och jag...
  • färgar inte
  • fönar inte
  • plattar inte
  • använder inga stylingprodukter
  • använder bra borste
  • torkar med specialturban och låter det lufttorka
  • varierar var jag har min hästsvans
  • använder snoddar utan metall på
  • tvättar håret 2-3 gånger i veckan
  • äter varierat
 
Hello :)

Inte ofta jag är på denna delen utav forumet... brukar mest hänga i "häst-delen" ;)

Va har ni för tips för att få längre hår?
ag har tjockt hår, och hyffsat långt...men vill ha ännu längre :D

Tips? :)
B-vitaminer, snälla produkter, styla inte mer än nödvändigt, använd bredtandad kam (jag har en "mankam" från Horze...) använd bara schampo i hårbotten, hårinpackning och balsam i längderna. Lufttorka efter att ha snabbtorkat med turban.
Använd snälla snoddar vid uppsättning, undvik metall av alla slag. Typ.

Mitt hår växer som ogräs - och jag klagar INTE! :D
 
@Blueberry Jo klipp det då och då :D Inte var 8 vecka men kanske efter 12-15 veckor. Topparna blir alltid slitna och väntar man för länge så reagerar de slitna topparna med att tugga upp sig så att du kanske får klippa av dubbelt så mycket än om du klippt dig inom en lämplig tid ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
520
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 163
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 524
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp