Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Planerar en långhelg någonstans i Europa i november. Vad har ni för tips?
I Golega, Portugal, är det tydligen hästfest i november varje år, verkar trevligt
Haha, nej, kanske inteLåter härligt, men jag är inte säker på att mitt djurallergiska resesällskap skulle gilla det. Atjoo!
Vad har ni tänkt för inriktning på helgen? Shopping? Mat? Museer? Teater? Mm? Det är enklare att ge förslag när man vet mer.
Budapest.Mat, dryck, mys och lite kolla runt bara
Budapest.
Med thermalbaden som huvudingrediens.
Dessutom: Istanbuls "gamla stad" är i samma storlek som Stockholms Gamla Stan. Däri finns många sevärdheter i princip vägg i vägg - med sultanens palats Topkapi som kronjuvelen. Men att besöka katedralen Hagia Sofia, och jaga rätt på dess vikingaklotter kan inte vara fel för någon svensk med intresse för historia. Nästan vägg i vägg finns Blå Moskén - och mellan dem finns nedgången till Basilikacisternen.Om Istanbul som @Butros föreslog så var jag där i förra veckan. Då var det varmt! Men jag undrar om det inte var i oktober - november jag besökte staden förra gången och det var utmärkt höstväder. Det är i alla fall en jättefin stad med hur mycket som helst att se, basarer att shoppa i, enkelt att åka kollektivt, hyfsad prisnivå. Om man vill kan man ta en tripp till Asien (vilket jag hittills inte har gjort). Man kan också gå på Haman (turkiskt bad, suveränt skönt). Man klarar sig bra med engelska.
Turkish flyger direkt från Arlanda till mycket bra pris. Det tar 3,5 timme och mat och vin ingår på flyget.