Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anledningen*Nej,
Nej, vi får nog byta tillbaka, vi har inte tänkt på att det kunde vara det som var felet.
Långhårspälsar kan vara väldigt olika. "Persertypen" blir ofta mer lättskött med regelbundna bad (men bra schampo och balsam givetvis), medan "skogkattypen" ofta håller sig bättre om man bara kammar ur överflödig ull. Kombinerar man dessa två kan man få en päls som bildar dreads och är helt omöjlig att sköta.
Jag hade bytt till ett foder med hög fetthalt och så lite vegetabilier som möjligt (speciellt spannmål). Favoriten här är Applaws. Ännu bättre är det om man kan gå över till blötmat eller färskfoder, men det kan vara en lång process. Fortsätter pälsen att tova sig är det mycket bättre för katten att vara nerrakad. Tovor gör ont och kan skada huden.
Anledningen*
Okej, hon har inga tovor just nu men hon får det om man inte borstar henne varenda dag.
Vår katt har en mamma som är en bondkatt och pappan är okänd men vi tror att det är en norsk skogskatt.
Okej, det finns en vit väldigt lurvig han katt som vi tror kan vara en skogskatt en bit bort. Som brukar vara vid mamman som nu är kastrerad. Men vi vet inte vem som äger den eller om han är en norsk skogskatt.Och jag tror inte pappan är norsk skogkatt... De brukar inte drälla runt fertila på bygden i någon direkt omfattning. Däremot finns det fertila huskatter med örontofsar och lång päls som gör det.
Nada menat som kritik, min grå är en bondkatt. Många har frågat om pappan är skogis. Men det tvivlar jag starkt på. Av nämnd anledning.
Tror inte man kan dra alla långhåriga över en kam. Min går ute, borstas varannan vecka och har aldrig tovor. Däremot skulle han nog få tovor i ljumskar och armhålor om han inte borstades varannan vecka
Okej, det finns en vit väldigt lurvig han katt som vi tror kan vara en skogskatt en bit bort. Som brukar vara vid mamman som nu är kastrerad. Men vi vet inte vem som äger den eller om han är en norsk skogskatt.
Inte lika stora som om en huskatt skulle göra det, men ändå fullt möjligt. Min erfarenhet är att folk släpper ut både raskatter som huskatter, okastrerade. Däremot verkar TS bara gissa, så är det överhuvudtaget en raskatt kan det vara vad som.Vad tror du oddsen är att en norsk skogkatt går ute och är fertil?
Okej, jag den är ju inte så stor.Vad tror du oddsen är att en norsk skogkatt går ute och är fertil?
nej, vi bor på landet där det finns väldigt många katter vår katt är mönRasen heter norsk skogkatt, inte skogskatt. Skogskatt är oftast en bondkatt. Varför tror ni att det är en skogkatt; för att den är långhårig eller för att den är vit?
Blötmat luktar väl i regel ganska illa för den som inte är van, vilket TS inte är, som jag tolkar det. När jag var yngre och hade katt var det många av mina kompisar som tyckte blötmaten luktade extremt illa medan jag tyckte att det luktade kattmat, no biggie liksom.
Om maten är nyköpt och inte har stått varmt eller på annat sätt hanterats olämpligt så är nog lukten som den ska.
Ja, min katt är väldigt lik en skogskatt. Jag bor på landet där det finns en del sommarstugor. Där folk tar med sin katt eller en ny katt unge och lämnar kvar..Inte lika stora som om en huskatt skulle göra det, men ändå fullt möjligt. Min erfarenhet är att folk släpper ut både raskatter som huskatter, okastrerade. Däremot verkar TS bara gissa, så är det överhuvudtaget en raskatt kan det vara vad som.
Vad tror ni hon är för ras?
Hennes Mamma är bondkatt och hennes pappa är okänd.
Jag tror att hon är en norsk skogskatt 50 %..
Vad tror ni?
Vad tror ni hon är för ras?
Hennes Mamma är bondkatt och hennes pappa är okänd.
Jag tror att hon är en norsk skogskatt 50 %..
Okej, men om du googlar på norskskogskat ( på google bilder ) så kommer det fram katter långhåriga,Bilden går tyvärr inte att se i något av dina inlägg.
En huskatt (dvs en katt med föräldrar utan stamtavla) är en huskatt. Det ligger, för mig, ingen värdering i det men det kan bli lite fel att försöka skriva att "hon är X% av Y och A% av C" eftersom det är något som många som säljer huskattungar skriver ut i annonser för att försöka ta mer betalt för ungarna.
Skulle din katt vara 50% skogkatt, innebär det i det här fallet att fadern skulle vara en renrasig skogkatt.
så här ser min katt ut ungefär, fast lite rundare ansikte mycket mindre. Hennes mamma var väldigt liten även som vuxen. Hon är beige på magen.Bilden går tyvärr inte att se i något av dina inlägg.
En huskatt (dvs en katt med föräldrar utan stamtavla) är en huskatt. Det ligger, för mig, ingen värdering i det men det kan bli lite fel att försöka skriva att "hon är X% av Y och A% av C" eftersom det är något som många som säljer huskattungar skriver ut i annonser för att försöka ta mer betalt för ungarna.
Skulle din katt vara 50% skogkatt, innebär det i det här fallet att fadern skulle vara en renrasig skogkatt.
Fast det finns ju många fler raskatter som är långhåriga, och många långhåriga huskatter. Att bara gå på vilken färg katten har och att den är långhårig, säger absolut ingenting.Okej, men om du googlar på norskskogskat ( på google bilder ) så kommer det fram katter långhåriga,