Långhårig

Waco

Trådstartare
Min ponny har fortfarande vinterpälsen kvar(men den är inte spec. lång eller tjock). Han lossade massor i aprill men släppte inte allt utan har fortfarande kvar och har börjat lossa lite nu efter värmen, men det är så lite. Han är blank och fin i pälsen förövrigt. Han är i full tävlingskonidtion och har varigt det hela tiden.
Jag vill inte klippa pälsen då jag inte vet hur han är att klippa, då jag bara har ägt honom sedan förra sommaren och då var pälsen kort och fin.

Nån mer som har samma problem?
 
Sv: Långhårig

Islandshästen jag rider har heller inte fällt all sin vinterpäls. Ibland tror jag att nu har han slutat fälla och nästa gång jag ryktar så kommer massor med "löshår" Hans kompisar i stallet som också är islandshästar är likadana. Verkar som fällningen går lite i perioder tyckte en av hästägarna där.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Fiorano
·
R
Hästvård Köpte en ponny (född 05) i god form i augusti förra året, och någon gång i vinter och under vinterpälsen så har han blivit ohyggligt...
Svar
11
· Visningar
1 385
Senast: Luff
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 280
Senast: LovingLife
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp