Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror det beror på material och utförande.Funderar på att investera i en spårlina, men är osäker på det här med längd. Velar mellan 10 eller 15 meter.
Vilken längd har ni? Vilken längd tycker ni är bäst?
Är det svårt att hålla reda på en 15 meter lång spårlina?
Tänkt material är BioThane.Tror det beror på material och utförande.
Jag har en mjuk flätad från Granngården och den trasslar sig lätt. Har också en i band-typ. Den trasslar sig definitivt inte lika lätt.
Bandet är 12 m tror jag? Flätade linan 10.
Har en väldigt liten hund och skulle nog ha längre med större hund.
Eftersom min inte tål nickel måste jag dessvärre beställa från Sadelmakarna.Jag recommenderar definitivt en "tvattline typ" sparlina ... Den vager ingenting, fastnar inte i nagot och finns 15 meter langa. Jag har en rosa som slapades av tva valpar, efter flera ar klipptes av och som flera valper slapat sendan dess ocksa. Fantastisk lina.
Visa bifogad fil 150293
Eftersom min inte tål nickel måste jag dessvärre beställa från Sadelmakarna.
De har en jättebra lina i BioThane. Har nu ett 5 meters koppel därifrån, men skulle behöva ett längre.
Det på 5 meter väger ”ingenting”. Den är bara 12 mm bred, så vikten tror jag inte är problemet. Det är snarare om det är svårt att hålla reda på 15 meter lina … och en galen dvärgpudel…Ska du spåra hade jag köpt en 15 m annars kommer man väldigt långt på 10m.
Jag hade kollat upp vad den kommer väga innan du köper en med biothane, tror det kommer bli åt tyngre hållet.
Jag har ett supergrip från jami, de har mässinghake men oklar vad de använder för nitar.
Det på 5 meter väger ”ingenting”. Den är bara 12 mm bred, så vikten tror jag inte är problemet. Det är snarare om det är svårt att hålla reda på 15 meter lina … och en galen dvärgpudel…
Nitar går absolut inte. De flesta mässingspänning man köper är inte ren mässing. Jag vågar inte köpa annat än svenskt i och med att hon kliar direkt jag använder något annat än ren mässing.
Jag har en sådan, skitbra och lätt även för en valp.Jag recommenderar definitivt en "tvattline typ" sparlina ... Den vager ingenting, fastnar inte i nagot och finns 15 meter langa. Jag har en rosa som slapades av tva valpar, efter flera ar klipptes av och som flera valper slapat sendan dess ocksa. Fantastisk lina.
Visa bifogad fil 150293
Så synd att det är en sådan hake på, men man kan ju alltid klippa bort den och fixa till en annan, såvida det inte finns liknande med annan hake någonstans?Jag recommenderar definitivt en "tvattline typ" sparlina ... Den vager ingenting, fastnar inte i nagot och finns 15 meter langa. Jag har en rosa som slapades av tva valpar, efter flera ar klipptes av och som flera valper slapat sendan dess ocksa. Fantastisk lina.
Visa bifogad fil 150293
Så synd att det är en sådan hake på, men man kan ju alltid klippa bort den och fixa till en annan, såvida det inte finns liknande med annan hake någonstans?
Jag har bytt hake på min. Min fru gjorde någon klättringsknut så den nya haken sitter fast säkert i linanSå synd att det är en sådan hake på, men man kan ju alltid klippa bort den och fixa till en annan, såvida det inte finns liknande med annan hake någonstans?
Smart! Vågar inte ha den typen av hakeJag har bytt hake på min. Min fru gjorde någon klättringsknut så den nya haken sitter fast säkert i linan
Jag bytte just för att jag helt plötsligt hade ett tomt koppel i handen och lös hund. Den typen av hake har verkligen en förmåga att bara plötsligt öppna sig.Smart! Vågar inte ha den typen av hake
Är inte det en BGB-hake och är de inte bra? Senast jag köpte lina valde jag BGB i stället för pistolhake som jag hade på en annan lina, trodde att BGB skulle vara bättre. Vilken hake är bäst?Så synd att det är en sådan hake på, men man kan ju alltid klippa bort den och fixa till en annan, såvida det inte finns liknande med annan hake någonstans?
Har sett när bgb hake fastar i hunden och det går typ inte att få loss.Är inte det en BGB-hake och är de inte bra? Senast jag köpte lina valde jag BGB i stället för pistolhake som jag hade på en annan lina, trodde att BGB skulle vara bättre. Vilken hake är bäst?