längd på hoppryttaren?

Sv: längd på hoppryttaren?

Tror inte att längden avgör huruvida bra man hoppar. Däremot är det kanske större risk att man kommer i obalans över hindren om man är mycket lång, men rider man en tillräckligt stor häst tror jag inte det ska spela nån större roll heller.
Jag är 1.57 cm och rider en maxad d-ponny, känner mig helt klart liten på stora hästar och hoppar hellre ponnyer/små hästar, hade jag haft längre ben så hade jag haft mer att hålla om med, men kanske då lättare att hamna i obalans. Det ena väger nog upp för den andra.

/Sanna

*knapplån*

På stora hsäatr tror jag inte det spelar så stor roll om man är 165 eller 185, det beror helt på hur man rider. Är man däremot under 160 kan det kanske vara svårare att rida ritkigt stora hästar och är man väldigt lång kan man ju klart inte rida ponny.

Själv är jag 167 sm o glad över det eftersom jag fortfarande, trots att jag är 18 i år, hellre vill ha en ponny:D

Jag är ganska kort (under 160) och börjat hoppa stor häst. Jag ser detta väääldigt jobbigt då jag inte kan hålla om på samma sätt och hästen kan lätt bralla iväg med mig och gasa i 190... Men övning ger färdighet.

De flesta män inom hoppsporten är ju jättelånga, men det går ju bra för dem ändå :p
.
Jag skulle nog saga att dem flesta ar ganska sma, kolla bara pa vara svenska men aven jw pessoa ehning etc... Inga stora killar.. Det jag tror dem har som fordel ar att dem vager mindre, och det kan ju gora en del - kolla bara pa hur det ar med vikterna i galoppsporten. Det ar nog lattare att stora hasten i spranget om man ar lite langre, korta manniskor har ju i regel lattare att halla balansen. Men det finns ju undantag precis som i engelskan :P

Senast ändrad av en moderator:

knapp

om man kan rida rytmiskt kan man se ut nästan precis som helst..........och sâ kan det se ut ocksâ!!!! Tänk pâ Bost frân Frankrike. Han är överallt pâ hästen samtidigt.

Senast ändrad av en moderator:

jag är 194,5 cm lång och har inte haft några problem med hoppningen pga det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 390
Senast: zarmino
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka