Långa naglar + häst

Youmeoh

Trådstartare
Skulle vara roligt att veta hur ni med långa naglar klarar stallarbete o.s.v utan att dom går av/ repar saker :)

Jag kör med den enklaste(?) metoden: vantar/handskar :D Lite synd dock när dom lätt nöts i fingerspetsarna av naglarna. Innan hande jag en del problem med sadlar som lätt repades och att naglarna hela tiden gick av

En till fråga: Vad föredrar ni? Långa eller kortklippta naglar?

Lite onödig tråd, men kan kanske bli roligt :p

Sv: Långa naglar + häst

jag försööööööker klippa naglarna, men sen glömmer jag och gömmer skiten under naglarna med lite nagellack imellanåt:angel:
dem växer alldeles för fort.....

Mina naglar är stenhårda och växer som ogräs :D och det gör så j*vla ont när man fastnar å de lixom "böjs" så jag försöker hålla de någelunda korta så det undviks i alla fall.

jag har gjrt vissa försök med långa naglar, men det fungerar inte. ser hemskt ut då det alltid är nån som går sönder och sen har man alltid skit under. PÅ sommaren när man slipper visst stalljobb unnar jag mig att ha lite långa målade naglar.

För ett år sedan hade jag jämt långa naglar som jag försökte hålla rena under osv men efter att det under kort tid blivit 8 hål i fingerspetsarna på handskarna så har jag korta naglar numera.... xD
Snyggt med korta naglar om man ska måla dom svarta, så det går ihop rätt bra ändå. xD
Det gör hur ont som helst om man råkar fastna med nageln nånstans och den bara "fläcks" av... :crazy:

Jag har vanligtvis semilånga naglar, välskötta och lackade. Gillar inte av rent pratktiska skäl att ha långa naglar kring hästarna, men vill helst inte bara ha stumpar...

//Phillippa, übernoga med de små detaljerna...

Kör med handskar som du och har samma problem,det går ju hål i dem så fort:o För att behålla dem långa använder jag underlack/nagelförstärkare.Egentligen skulle det vara mer praktiskt med korta naglar.Dock brukar jag klippa dem kortare om någon enstaka nagel gått av,ser ju inte klokt ut med korta naglar på en del fingrar och långa på de andra fingrarna.När man har långa naglar går de ofta av så långt ner på nageln och gör ju så förbaskat ont:crazy:

Mina naglar växer som sjutton, och dom är böjliga så dom går sällan av :D Men jag har inga problem att rispa saker osv då jag är väldigt försiktig av mej ;)

Har gett upp med långa naglar eftersom jag bryter dem hela tiden!
Har väldigt sköra naglar och håller dem numera rätt kortklippta fast ändå väformade och gärna lackade utanför stallet:banana:

Jag har alltid långa naglar, mellan 2 - 2.5 cm ovanför fingertopparna, tycker det är snyggast så. De är så pass starka att de aldrig går av men det går ju inte att förneka hur :devil: opraktiskt det är om man behöver få tag i en liten rem eller dra undan en seg boxhasp...

Ja har lite långa naglar, ca 0.5 - 1 cm utanför fingertoppen, och dom är stenhårda. Klarar mig inte utan dom. Men ja försöker alltid ha dom målade.

Har haft långa naglar i flera år, de är hårda och fina så det funkar hur bra som helst med stallarbete. Har testat och ha korta naglar i vissa perioder "bara för att", men får bara spunk då, är så mkt som jag är invand på att göra med långa naglar som jag inte klarar med korta, blir halvt handikappad :D
Ang ridhanskar så får jag ha bland de största, typ XL och 9, (långa naglar+stora händer) och ändå går de sönder i fingerspetsarna.. Lite drygt, ingen som kan uppfinna ridhanskar med förstärkning där? :idea:

Skulle vara roligt att veta hur ni med långa naglar klarar stallarbete o.s.v utan att dom går av/ repar saker :)

Jag kör med den enklaste(?) metoden: vantar/handskar :D Lite synd dock när dom lätt nöts i fingerspetsarna av naglarna. Innan hande jag en del problem med sadlar som lätt repades och att naglarna hela tiden gick av

En till fråga: Vad föredrar ni? Långa eller kortklippta naglar?

Lite onödig tråd, men kan kanske bli roligt :p

Jag hade skiiiiitsnygga låååånga naglar :love: (byggda av härdad gele) Och dom var verkligen hårda och satt bra. Bara rida och daglig skötsel av en häst gick bra med hanskar på. Men sen när det blev mer stalljobb för min del, massa mockning och allt som hör till och unghästar så funkade det bara inte. Dom gick av och blev försörda. Så nu har jag mot min vilja korta, fula tråååååååkiga naglar :cry:

Jag ÄLSKAR långa naglar!

JAg har långa naglar som är konstgjorda med gele och det funkar hur bra som helst att ha i stallet:)
Har haft dom såpass länge nu att jag skulle inte klara mig utan dom.
Och så tycker jag att det är väldigt kvinnligt med långa naglar oxå:D

JAg har långa naglar som är konstgjorda med gele och det funkar hur bra som helst att ha i stallet:)
Har haft dom såpass länge nu att jag skulle inte klara mig utan dom.
Och så tycker jag att det är väldigt kvinnligt med långa naglar oxå:D

Jag me.. Visst är dom snygga!!!! :love:
Men efter för mycke stalljobb.. blev som misshandling för naglarna.. kanske gör ett försök till senare :angel: Särkilt unghästarna i lösdriften såg till att göra dom fula :devil: Jag får nog se till att bara hantera snälla, lugna och väluppfostrade hästar om ja ska göra nya nagla :idea:

Långa, passar verkligen inte i korta. Gör inget specielllt egentligen, dom håller sig snygga ändå:bow:

jag har långa naglar och mitt knep är att alltid fila kanter och hålla naglarna målade,jag har bra kvalitet på mina naglar (det hjälper ju oxå till;)) men visst ryker det en nagel då o då:D

tycker det är snyggt med långa naglar:love:

jag har ungefär 1 cm över fingertoppen, skitsnyggt och passar mig precis :p jag tycker det är jobbigt med handskar i stallet och har det bara när jag rider, jag gör inget speciellt med mina naglar, försöker bara måla dom och sen ha på överlack :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var jag på utställning i Danmark! Det tog emot att åka pga alla kostnader jag haft med min nya hund för det känns fel att ha en...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Lyan
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka