Långa brunster?

Welsh

Trådstartare
På samtliga ston som blivit betäckta hos mig så har de i genomsnitt haft en brunst på 10dgr, är det vanligt för i år eller är hingsten så otroligt sexig :o???

Hingsten är nog sexig :love: (Inte partisk alls... :angel:)
Har ett sto nu som brunstat i 8 dagar, tycker jag är väldigt länge!

Mina har också haft långa brunster, den ena har brunstat i 12 dagar (går med hingst) och min veterinär säger att det är många ston som har långa brunster i år men att de tar sig lätt.

Det har med vädret att göra.
Mkt regn få soltimmar och kallt sen kommer värmen 3 dagar med sol.
Många ston som har långa brunstar i år sen är det tvillingår massa ston som släpper 2 ägg har jag hört varav min är en av dom!

Men vi har haft det varmt och nästan inget regn här hos oss :confused: ett av stona har nu brunstat i 12dgr.

va?? bor du i sverige?? inge regn?? jag kommer å bor hos er denna sommaren :love: :rofl:
Ja då vet jag inte vad som spökar :crazy:

Idag har det duggat lite, knappt mätbart enligt mätaren. Solen har varit framme flera ggr. Under veckan så har det kommit ca 5 mm totalt. Här blåser regnmolnet snabbt förbi till följd av att vi har torka på sommaren. Det lsutiga är att det kan regna på södra sidan och på andra sidan sundet medan vi har uppehåll. :confused:

Tror jag ska flytta till skärgården :love:Här har det då regnat konstant varje dag i 1 månad :cry:

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 780
Senast: Corax
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 872
Senast: mars
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka