Lång tid innan mjölken rinner till

N

naturElle

Det tar lång tid innan mjölken rinner till numera. Kan ta upp till nån minut. Beror det på att det är längre tid mellan amningstillfällena?

Agnes äter riktig mat på lunchen o sen äter hon gröt på kvällen men däremellan o på natten ammas hon. På natten kan det bli 1-2 gånger o somnar hon tidigt kan det även bli en 3e gång. Under dagen blir det kanske 3-4 gånger.

Börjar det sina i tuttarna eller vad händer??

Agnes verkar dessutom vara mer intresserad av mat på dagen o inte särskilt amningssugen men på natten duger bröstmjölken mer än väl. Jag funderar på att även börja ge henne gröt på morgonen. Är det för tidigt? Hon blir 6 månader om drygt 2 veckor.

Sv: Lång tid innan mjölken rinner till

Så är det för mig också, men jag ammar bara morgon och kväll och någon gång på natten. Amningen på morgonen är egentligen mest mys, tror inte att hon dricker så mycket. Jag upplever attd et har blivit såhär de sista två veckorna, så jag antar att det har med mjölkmängden att göra, eller att brösten ställer in sig på att inte släppa iväg någon mjölk förän det blir ordentligt sug i tuttarna =) Men jag vet ju egentligen inte!

//Julia

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 667
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka